איך בונים אסטרטגית מיתוג?

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג.

מותג הוא לא רק פלטת צבעים, לוגו או סלוגן קליט,
מותג הוא מה שמייצג את סט הערכים וההבטחות שהעסק מבטיח ללקוחות שלו.
לכן לפני שמתחילים עיצוב צריך לבסס אסטרטגיית מיתוג מקיפה שתהיה בסיס לכל העשייה היצירתית.
אסטרטגיית מיתוג היא כמו מפה שמנחה כל החלטה הקשורה למיתוג, היכולת ליצור תדמית מותג מגובשת ועקבית, המבדלת את העסק ממתחריו.

אסטרטגיית מיתוג, למה זה כל כך חשוב?

יש הרבה סיבות שאסטרטגיית מיתוג חשובה אבל הגדולה ביניהן היא שבלי האסטרטגיה אתם כנראה תהיו עוד מותג שדומה לשאר. ובמקרה הטוב יותר מותג יפה שדומה לשאר.

התאמה לערכים
הערכים והשליחות של המותג הם העקרונות המנחים שלו.
בעזרת אסטרטגיית מיתוג המותג מבטיח שהעיצוב משקף את הערכים של העסק שלו.

אפיון קהל יעד
אפיון מעמיק נותן לנו להבין מי קהל היעד שלנו, מה הצרכים והרצונות שלו
ההחלטות העיצוביות יתחשבו בקהל הזה תוך מחשבה על מה ימשוך אותו?
ככה נבנה לנו קהל לקוחות שמאמין בנו ובמוצר שלנו.

סיבה נוספת שמצדיקה בניית אסטרטגיית מיתוג היא-
מבחן הזמן
המותג שלנו כאן ואנחנו רוצים שהוא יעמוד במבחן הזמן,
אפיון מעמיק הבנוי על ערכים ומהות המותג יוצר זהות נצחית ולא עוד טרנד חולף.

אחרי שדיברנו על חשיבותה של אסטרטגיית מיתוג למותג שלנו, נבין איך זה בעצם קורה?

קבלו צ׳ק ליסט לכתיבת אסטרטגית מיתוג לבד:

  • נכתוב מי הוא המותג שלנו, מה ההיסטוריה שלו, איך הוא נולד, הערכים שמובילים אותו, מי קהל היעד שלנו ומי המתחרים של המותג?
  • ננתח את קהל היעד שלנו, מה הם הרצונות שלו, נקודות הכאב, השאיפות, הדמוגרפיה והפסיכוגרפיה. מידע זה ישמש אותנו בבחירות העיצוביות שלנו.

  • נבין מה היא אישיות המותג שלנו, האם המותג מתוחכם, שובב, אמין או חדשני?
  • ניצור מסר מותג משכנע שמעביר את הערכים של המותג בצורה ברורה ותמציתית.
  • נכתוב סיפור מותג שמעביר רגש ומתחבר לצרכנים ברמה האישית. הסיפור הזה יעניק לעיצוב שלנו עומק ולמותג שלנו את ההבנה מה הערך המוסף שלו.
  • לאחר שהבנו מה הסיפור שלנו, מי הקהל ומה הערכים הבולטים של המותג שלנו, נוכל ליצור בריף עיצובי שמתאר את הכיוון הוויזואלי והמילולי עבור המעצבת שלנו.

קחו את הזמן כדי להבין את מהות המותג, הערכים והקהל שלכם, ותכינו את הבמה לעיצוב שבאמת לוכד את הלב והעין של הלקוח הפוטניציאלי.

לסיכום, אסטרטגית מיתוג בנויה נכון תהיה אבן הבסיס החשובה שתנחה את המסע של המותג שלנו,
תהווה בסיס לזהות מותג עקבית, אותנטית ומשכנעת.
לעסק שרוצה להצליח באמת כדאי לבחור בעלת מקצוע שתעזור לו להבין את מהות המותג, הערכים ומי הקהל שלו. בתהליך כזה לומדים על העסק הרבה יותר ובטוחים שעושים את זה נכון. בעלת מקצועי משקפת לכם את הדברים באופן שלבד לא תוכלו לשקף ויחד תוכלו ליצור זהות מותג חזקה, עוצמתית ובעלת ערכים בולטים וקהל לקוחות נאמן.

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

רגע הצעת המחיר – או שיוצאים למסע מרגש ומשותף שבו שני הצדדים נהנים וצומחים יחד, או שזה פשוט לא הולך....

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: