איך יוצרים לוח השראה למותג?

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים להשיג משהו והוא נראה לכם כרגע כמו חלום רחוק?

הכירו את לוחות ההשראה (או החזון) – הפתרון הכיפי ביותר לזמן מציאות אמיתית.

קודם כל בואו נבין מהו לוח השראה? ואיך זה קשור לעסק שלכם?

לוח השראה הם עזר חזותי המאפשר לנו למפות את השאיפות עבור המותג או העסק שלנו בצורה יצירתית ומרגשת. הוא נותן לנו הבנה ויזואלית של מחשבות ורעיונות ואם עושים אותו נכון הוא גם מייצר רעיונות חדשים שלא היינו חושבים עליהם קודם. אם תולים אותו במקום גלוי שנראה לעין יום יום מבלי לשים לב תמצאו את עצמכם מכוונים את הפעולות היומיומיות שלכם למימוש היעדים והרצונות שבחרתם לשים בלוח. תופתעו לגלות כמה שזה עובד.

לפני שאדבר על השלבים לבנות לוח השראה, אני רוצה לספר לכם סיפור אישי.

חודשיים אחרי שהשתחררתי מצה״ל עשיתי פסיכומטרי ומיד אח״כ התחלתי ללמוד 4 שנים תקשורת חזותית. זה היה מרתון מטורף. כשסיימתי חוויתי פרידה מאוד קשה מבן הזוג שהיה לי כמעט 4 שנים. הרגשתי מותשת… בלי טיול כמו כל החברים, בלי בן זוג שחשבתי שאתחתן איתו ובלי כסף בחיסכון, בלי עבודה למרות שסיימתי מצטיינת (כי מי מסתכל על תעודה שהיא לא שנקר או בצלאל?) חברה שלי הציעה לי לטוס איתה לקנדה למכור בעגלות. לא יודעת כמה זה נפוץ היום אבל פעם זה היה טירוף. אמרתי לה שאין מצב, איך אלמד את הספיץ׳ זה של 8 עמודים באנגלית ועוד אמורה להצליח למכור כשאני שוברת שיניים? ומאיפה אביא כסף לטיסה? ושאני חייבת למצוא כבר עבודה בתחום כי למה השקעתי 4 שנים מחיי? ואיך אתגבר על הבן זוג? הכל היה נראה אבוד בתקופה הזו.

אחותי הגדולה הושיבה אותי על הספה ואחרי שיחה ממוקדת על רצונות ופחדים ומה טוב לי, היא ביקשה שאבחר תמונה מגוגל שצולמה בקנדה ועושה לי טוב להסתכל עליה. כתבתי canada בגוגל ובחרתי בתמונה של רכבת הרים שנראתה מדהימה על רקע גבעות ירוקות מעל אגם. שם הרגשתי שרציתי להיות אני ממש אוהבת רכבות הרים 🙂
היא ביקשה שאשים את התמונה על המראה ואסתכל עליה כל בוקר ואדמיין כמה כיף היה לי אבחר בדברים שעושים לי טוב. אחרי כמה ימים החלטתי לטוס לקנדה – אבל זה לא העניין.

גרנו שם כמה חבר׳ה בוילה שסידרו לנו מהחברה. היה לנו יום חופש אחד בשבוע והעבודה היתה ממש קשה ומאתגרת. שפה חדשה, מקום חדש, אנשים חדשים. ביום חופש הראשון חיפשתי ממש מה לעשות שיחזק אותי קצת. הלכתי לאחד השותפים בדירה שהיה במקרה גם בחופש באותו היום ושאלתי אותו מה הוא מתכנן לעשות היום?

הוא פתח את החלון ואמר לי ״תראי, אני לא ממש אוהב פארקים… אבל הרכבת הרים הזו נראית לי מגניבה״

 

הסתכלתי בחלון והלב שלי נפל. מה שראיתי מולי זו בדיוק התמונה שהסתכלתי עליה בארץ רק מול בעיניים בלייב. זה כאילו מיש צילם אותה עמד בחדר שאני עמדתי בו בדיוק. הזווית, הצבעוניות הכל היה כמו חלום שקם לתחייה. הרגשתי שאני במקום הנכון, ברגע הנכון. תהיתי איך זה קרה בכלל ואיך זה אפשרי? קסם. ברור שהלכנו וממש לא היה אכפת לי שבחוץ היה 4 מעלות וטפטוף. מצידי שינשור לח האף – אני על הרכבת הזו עולה 🙂

עם הזמן למדתי שזה לא קסם. כל דבר ששמתי מול העיניים השגתי. קראתי והבנתי שזה לא רק רוחני אלא גם מדעי.

אז הנה הדרך לבנות לכם לוח השראה בכמה שלבים פשוטים:

ראשית, אספו חומרים שנותנים לכם השראה, כגון קטעי מגזינים, תמונות או ציטוטים. הם יכולים להיות דיגיטלים כמו קבצי תמונה שתשמרו בתיקיה יעודית, או ליצירתיים מביניכם גזירות וקרעי עיתונים או מגזינים.

שימו לב שמלבד תמונות כדאי שתכללו גם משפטים שמעוררים בכם השראה לעשייה, תמונות של אנשים שעבורכם הם מנטורים, ציטוטים שמניעים אתכם לפעולה… 

הכנתי במיוחד בשבילכם לוח בפינטרסט עם דוגמאות ללוחות שיתנו לכם פוש הקליקו פה לצפייה >

לאחר מכן, זהו את המטרות הספציפיות שלכם לשנה הנוכחית (אז מה אם היא התחילה! כל רגע הוא הרגע הנכון לעשות משהו שנכון לכם) וצרו קטגוריות בלוח שלכם. זה יכול לכלול יעדים פיננסיים, אסטרטגיות שיווק או תוכניות לפיתוח מוצר.

זכרו להתמקד ביעדים ספציפיים ובר-השגה ולא ברעיונות מעורפלים. 

השתמשו בהומור- שימוש בהומור יכול לעזור להכניס קצת פאן לתהליך ולהפוך את הלוח שלכם למהנה יותר. כזה שיעלה לכם חיוך בכל פעם שתביטו עליו.

לדוגמה, אפשר להוסיף ממים מצחיקים כדי לשבור את הרצינות של האסטרטגיות העסקיות שלכם.

 

עכשיו הדביקו הכל על לוח שעם/קנבס פשוט שניתן לרכוש בכל חנות יצירה. 

אל תשכחו לשים מוזיקה שאתם אוהבים ונשנוש טעים לידכם 🙂

לבסוף, הציבו את לוח ההשראה שלכם במיקום בולט שבו תראו אותו כל יום, ותנו לעצמכם תזכורת יומית לקראת החזון העתידי אליו אתם שואפים. 

זכרו שילוב לוחות השראה באסטרטגיה העסקית שלכם היא דרך יעילה ומהנה לשמור על מוטיבציה בדרך ליעדים ולגרום לעצמכם להשיג אותם.

אני יודעת שאין הרבה זמן אבל תכניסו את הפעולות האלו ליומן ולא תתחרטו. אתם אולי לא תאמינו לי, אבל זה הדבר הכי קרוב לקסם שיהיה לכם כשבסוף שנה תסתכלו על הלוח ועל ההישגים שלכם אתם תבינו.

 

השקעתם בעסק שלכם ובכם והחלטתם לעשות לוח השראה? ספרו לי!

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

רגע הצעת המחיר – או שיוצאים למסע מרגש ומשותף שבו שני הצדדים נהנים וצומחים יחד, או שזה פשוט לא הולך....

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: