איך לבנות הצעת מחיר מדהימה?

רגע הצעת המחיר – או שיוצאים למסע מרגש ומשותף שבו שני הצדדים נהנים וצומחים יחד, או שזה פשוט לא הולך.

מה שיהפוך את הלא לכן תלוי בכמה דברים שצריכים לקרות לפני כמו:

  • ביסוס המותג שלכם כך שהלקוח הפוטנציאלי יבין שמדובר בעסק רציני שיכול לתת לו מענה מקצועי לצורך
  • יצירת אמון מהמלצות
  • צפייה בדברים שעשיתם והבנה שהוא מתחבר אליהם. ועוד…

אבל מה שחותם את העסקה היא הצעת המחיר שלכם. גם אם נראה שהעסק שלכם מתפקד נהדר והרושם הראשוני שלכם מדהים, אם הצעת המחיר שלכם לא תהיה מרשימה ומדוייקת הלקוח עלול להסס וההצעה תיפול.
בשונה ממה שהרוב חושבים, המחיר עצמו לא חייב להיות הפקטור המכריע.

אז אם הגעתם למצב שבו הלקוח שלכם הגיע למעמד שהוא מחכה להצעת מחיר, סימן שמשהו עבד טוב לפני ושהשיחה איתכם והרושם שהעסק שלכם עשה לפני הוא מעולה.
הוא כנראה מבין שיש כאן פוטנציאל השקעה, ובדיוק במעמד הזה, האחריות הופכת להיות שלכם.

לפני הכל תכתבו את התוכן.

תוכן ההצעה שלנו צריכה להיות מחולקת לשני חלקים: החלק השיווקי והחלק הטכני.

ההצעה השיווקית – נועדה כדי להעביר ללקוח בתמצות למה כדאי לעבוד איתי, מה הייחודיות שלי, איך אני יכולה לתרום לו ולמותג שלו לצמוח.
את כל הפרטים הללו אני יכולה לסדר ולסגנן בעיקר בחלק הראשון של ההצעה, השלב בו הלקוח קודם כל מכיר אותי.

על אף שהלקוח מאד רוצה לראות את "התכלס", חשוב גם שנעביר לו טעימה מהחוויה של לעבוד מולנו. שלבו בחלק הזה תמונות מהעסק שלכם, מתהליך העבודה, או משפט שאנחנו פועלים לפיו ומוביל אותנו. אפשר גם להכניס המלצות, או לינקים שיובילו אותו לראות את האתר שלנו או פלטפורמת הסושיאל שאנחנו גאים בה. בסופו של דבר, אנחנו הרבה יותר ממחיר והבחירה של הלקוח תהיה מבוססת על הרושם שקיבל מאיתנו.
חשוב שנחשוף אותו כבר במעמד ההצעה לשירות שלנו ולתת לו טעימה מהעבודה והסגנון שלנו.
חשוב שתשארו מתומצתים ותבחרו מה הכי חשוב לכם להראות כדי להשאיר את החלק השיווקי קליל ונעים.

ההצעה הטכנית – אחרי שהכנסנו את הלקוח לאווירה, והרגענו אותו שמדובר בעסק רציני, הגיע השלב להתחיל לדבר מספרים ולתת פרטים קונקרטיים כדי להתחיל.
בשלב הזה נתייחס למחיר שלנו, פרטי הבנק להעברה, תנאי התשלום, מדיניות ביטולים, אחריות, קניין רוחני וכל עניין בירוקרטי כזה או אחר שקשור לעסק שלכם.

אני לא יועצת עיסקית או עורכת דין ולכן על החלק הזה אני מעדיפה לא לייעץ. אך ממליצה מאוד ליצור קשר עם עורכת דין ועם יועצת עיסקית שמתמחה בתמחור ולהבין מה הכי נכון לכם. זה מה שאני עשיתי 🙂

האם החלק השיווקי והחלק הטכני צריכים להופיע באותה הצעה?

פגשתי יועצים ויועצות עיסקיות שאומרים שהחלקים האלה צריכים להיות מופרדים. שההצעה השיווקית היא ״הצעת המחיר״ והחלק הטכני הוא ״הסכם״ ושלא כדאי לשלוח אותם יחד כדי לא להעמיס על הלקוח.
כל אחד יכול לבחור מה שנוח לו בסופו של דבר, אך מאוד חשוב שיהיו לכם את שני החלקים.

ועכשיו לחלק הביצועי!

עכשיו התוכן מוכן. מה עושים? איך ניגשים לזה ואיפה בונים את ההצעה כדי שיהיה לנו קל להתאים אותה לכל לקוח בצורה מהירה וטובה וללשגר אותה אליו במינימום זמן?
הביצוע של כתיבת הצעת המחיר צריך להיות פשוט קליל ומהיר. אין שום סיבה להיתקע שעות על הצעת מחיר ולבזבז זמן יקר עוד לפני שהתחיל הפרויקט!

פתאום גם צצות שאלות לגבי העיצוב והרמה שלו וכמה זה חשוב בכלל? אני חייבת להגיד שחששתי מאוד לשלוח הצעות בתחילת הדרך. ישבתי עליהן שעות רק כדי להיות בטוחה שהעיצוב מספק אותי, תמיד הייתי בתחושה שהלקוח יבחן את העיצוב של ההצעה כמעט כמו את העיצוב שהוא היה רוצה שאעשה לו. וזה גרם לי לבזבז שעות בסידור ועיצוב וארגון הדבר הזה. ניסיתי הכל – אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדיזיין וגם את הפשוטות יותר וורד (זה עוד קיים?) ופאוור פוינט… כולן היו מסורבלות וגוזלות זמן יקר. ואז מצאתי אותה… התוכנה המושלמת!

אני לוקחת רגע להגיד שאני מתרגשת לשתף איתכם את התוכנה שאני עובדת איתה על הצעות המחיר שלי.

אחרי הרבה בקשות שלכם והתייעצויות בתחום הצעות המחיר ואחרי שאני עובדת מספיק זמן עם התוכנה הזו שלא מפסיקה להתחדש ולהשתכלל,
אני שלמה מספיק כדי להכיר לכם את פרוספרו – התוכנה שמשלבת את כל הטוב יחד 🙂
היא כל כך טובה שהתחלתי להציע שירות עיצוב הצעות מחיר ללקוחות שלי על בסיס כל הדברים הנפלאים שחקרתי והכרתי בתוכנה הזאת!

התוכנה ששינתה את חיי, חד משמעית.
מהרגע שרכשתי אותה (כתבתי לכם מחירים בסוף הכתבה), חסכתי לעצמי כל כך הרבה עבודה והתעסקות!

התאמות להצעות מחיר בכל לקוח מחדש, שינויים ותיקונים, התאמת עיצוב, הדפסות ומרדפים אחרי לקוחות לחתימה ועוד…

היתרון הענק בפרוספרו הוא שמרגיש שחשבו על הכל מראש. גם על דברים שלא יכולתי אפילו לדמיין בעצמי עד כמה יקלו על חיי. אני מדברת על דברים כמו: עיצוב בהתאמה אישית, שמירת טמפלטים מוכנים מראש (שאני עיצבתי ובהתאמה מדויקת למותג), הכנסת טקסטים משלכם, עזרה בבלוקים מוכנים מראש, הכנסת תמונות וסרטונים מיוטיוב (!), הגדרת דד ליין להצעה, חתימה דיגיטלית ועוד עולם שלם של אפשרויות הכל פשוט ונוח כל כך.

ואם כל זה לא מספיק מדהים אתכם, אז שירות הלקוח שלהם מוסיף לי על ההרגשה הטובה. קיימת אפשרות להתחיל בצ'ט עם בן אדם (אמיתי) שמטפל בבעיה שלכם תוך 24 שעות ותוך 5 דקות ברוב המקרים.
שירות הלקוחות מיידע אתכם על הסטטוס של התקלה והפתרון, תמיד בחיוך וירטואלי מורגש היטב 🙂

עשיתי צילומי מסך מתוך התוכנה לפיצ׳רים מעולים שעוזרים לי מאוד:

קבלת אומדן לאחוזי האישור של ההצעות:

איפה ההצעה עומדת? על כל שורת הצעה תראו: ״פורסמה״ (זה אומר נשלחה ללקוח), ״אושרה״, ״נפתחה״
או אופציות שלא מופיעות כאן כרגע כמו: ״טיוטה״ להצעות שעוד לא נשלחו ו״סירוב״ להצעה שלא נחתמה.

כאן תוכלו לראות אם וכמה פעמים הלקוח פתח את ההצעה וכמה דק׳ השקיע בלקרוא אותה:

 

ומה עם המחיר?

תוכלו לשלם 8$ לחודש בודד או לשנה שלמה סכום של 5$ לחודש.

אני מאמינה שדברים טובים חולקים עם אחרים, תוכלו להרשם לניסיון בתוכנה בדולר אחד לתקופה הראשונה כאן בלינק. או לשמור לכם אותו לאחר כך.
אני עובדת עם פרוספרו כבר מעל 3 שנים וההמלצה שלי מכל הלב.

אהבתם את התוכן שלי? מכירים אנשים שהוא יכול לעזור להם? שתפו עם אחרים  ❤️

התוכנה עזרה לכם? יהיה כיף אם תשתפו כאן בתגובות 🙂

חתימת מאמר

שיתוף -

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

אנחנו חיים בעידן של יופי, או יותר נכון יופי מדומה, ואם נדייק אפילו יותר– עידן הפילטרים והפריסטים. כל כך קל...

כשבניתי את המיתוג לאתר של ירדן הראל, הדבר היחיד שלא עיצבתי הוא ערוץ היוטיוב שלה. כשאני בונה שפה ויזואלית חשוב...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: