איך לבנות הצעת מחיר בקלות

רגע הצעת המחיר – או שיוצאים למסע מרגש ומשותף שבו שני הצדדים נהנים וצומחים יחד, או שזה פשוט לא הולך.
בואו נלמד יחד איך לבנות לבנות הצעת מחיר בקלות, כזו שאי אפשר לסרב לה.

אם אתם רוצים להפוך את הלא לכן יש כמה דברים שאתם צריכים לוודא שקורים לפני:

  • תבססו המותג שלכם כך שהלקוח הפוטנציאלי יבין שמדובר בעסק רציני שיכול לתת לו מענה מקצועי.
  • צרו אמון דרך המלצות ופרסום התוכן שלכם.
  • תנו לו אפשרות לצפות בתוצרים שלכם ולהרגיש אם מתחבר אליהם.

ומה חותם את העסקה? הצעת המחיר שלכם. גם אם נראה שהעסק שלכם מתפקד נהדר והרושם הראשוני שלכם מדהים, אם הצעת המחיר שלכם לא תהיה מרשימה ומדוייקת הלקוח עלול להסס וההצעה תיפול.
בשונה ממה שהרוב חושבים, המחיר עצמו לא חייב להיות הפקטור המכריע.

אז אם הגעתם למצב שבו הלקוח שלכם הגיע למעמד שהוא מחכה להצעת מחיר, סימן שמשהו עבד טוב לפני ושהשיחה איתכם והרושם שהעסק שלכם עשה לפני הוא מעולה.
הוא כנראה מבין שיש כאן פוטנציאל השקעה, ובדיוק במעמד הזה, האחריות הופכת להיות שלכם.

לפני הכל תכתבו את התוכן.

תוכן ההצעה שלנו צריכה להיות מחולקת לשני חלקים: החלק השיווקי והחלק הטכני.

ההצעה השיווקית – נועדה כדי להעביר ללקוח בתמצות למה כדאי לעבוד איתי, מה הייחודיות שלי, איך אני יכולה לתרום לו ולמותג שלו לצמוח.
את כל הפרטים הללו אני יכולה לסדר ולסגנן בעיקר בחלק הראשון של ההצעה, השלב בו הלקוח קודם כל מכיר אותי.

על אף שהלקוח מאד רוצה לראות את "התכלס", חשוב גם שנעביר לו טעימה מהחוויה של לעבוד מולנו. שלבו בחלק הזה תמונות מהעסק שלכם, מתהליך העבודה, או משפט שאתם פועלים לפיו ומוביל אתכם.
בסופו של דבר, אנחנו הרבה יותר ממחיר והבחירה של הלקוח תהיה מבוססת על הרושם שקיבל מאיתנו.

חשוב שנחשוף אותו כבר במעמד ההצעה לשירות שלנו וניתן לו טעימה מהעבודה והסגנון שלנו.
שימו לב – כדאי שתשארו מתומצתים ותבחרו מה הכי חשוב להראות כדי להשאיר את החלק השיווקי קליל ונעים ולא מכירתי.

ההצעה הטכנית – אחרי שהכנסתם את הלקוח לאווירה, והרגעתם אותו שמדובר בעסק רציני, הגיע השלב להתחיל לדבר מספרים ולתת פרטים חשובים כדי להתחיל.
בשלב הזה תתייחסו למחיר שלכם, פרטי הבנק להעברה, תנאי התשלום, מדיניות ביטולים, אחריות, קניין רוחני וכל עניין בירוקרטי כזה או אחר שקשור לעסק שלכם.

אני לא יועצת עיסקית או עורכת דין ולכן על החלק הזה לא אוכל להרחיב מעבר. אך ממליצה מאוד ליצור קשר עם עורכת דין ויועצת עיסקית שמתמחה בתמחור ולהבין מה הכי נכון לכם. זה מה שאני עשיתי 🙂

האם החלק השיווקי והחלק הטכני צריכים להופיע באותה הצעה?

פגשתי יועצים ויועצות עיסקיות שאומרים שהחלקים האלה צריכים להיות מופרדים. שההצעה השיווקית היא ״הצעת המחיר״ והחלק הטכני הוא ״הסכם״ ושלא כדאי לשלוח אותם יחד כדי לא להעמיס על הלקוח.
כל אחד יכול לבחור מה שנוח לו בסופו של דבר, אך מאוד חשוב שיהיו לכם את שני החלקים.

ועכשיו לחלק הביצועי!

עכשיו התוכן מוכן. איך כדאי לגשת לזה ואיפה תבנו את ההצעה כדי שיהיה לכם קל להתאים אותה לכל לקוח בצורה מהירה וטובה וללשגר אותה אליו במינימום זמן?
כתיבת הצעת המחיר צריך להיות פשוט קליל ומהיר. אין שום סיבה שתתקעו שעות על הצעת מחיר ותבזבזו זמן יקר עוד לפני שהתחיל הפרויקט!

בשלב הזה גם צצות שאלות לגבי העיצוב והרמה שלו וכמה זה חשוב בכלל? אני חייבת להגיד שחששתי מאוד לשלוח הצעות בתחילת הדרך.
ישבתי עליהן שעות רק כדי להיות בטוחה שהעיצוב מספק אותי, תמיד הייתי בתחושה שהלקוח יבחן את העיצוב של ההצעה כמעט כמו את העיצוב שהוא היה רוצה שאעשה לו.
זה גרם לי לבזבז שעות בסידור ועיצוב וארגון הדבר הזה. ניסיתי הכל – אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדיזיין וגם את הפשוטות יותר וורד (זה עוד קיים?) ופאוור פוינט… כולן היו מסורבלות וגוזלות זמן יקר.
ואז מצאתי אותה… התוכנה המושלמת.

אני לוקחת רגע לכתוב שאני באמת מתרגשת לשתף איתכם את התוכנה שאני עובדת איתה על הצעות המחיר שלי.

אחרי הרבה בקשות שלכם והתייעצויות בתחום הצעות המחיר ואחרי שאני עובדת מספיק זמן עם התוכנה הזו שלא מפסיקה להתחדש ולהשתכלל,
אני שלמה מספיק כדי להכיר לכם את פרוספרו – התוכנה שמשלבת את כל הטוב יחד 🙂
היא כל כך טובה שהתחלתי להציע שירות עיצוב הצעות מחיר ללקוחות שלי על בסיס כל הדברים הנפלאים שהכרתי בתוכנה הזאת!

התוכנה ששינתה את חיי, חד משמעית.
מהרגע שרכשתי אותה (כתבתי לכם מחירים בסוף הכתבה), חסכתי לעצמי כל כך הרבה עבודה והתעסקות!

התאמות להצעות מחיר בכל לקוח מחדש, שינויים ותיקונים, התאמת עיצוב, הדפסות ומרדפים אחרי לקוחות לחתימה ועוד…

היתרון הענק בפרוספרו הוא שמרגיש שחשבו על הכל מראש. גם על דברים שלא יכולתי אפילו לדמיין בעצמי עד כמה יקלו על חיי. דברים כמו: עיצוב בהתאמה אישית, שמירת טמפלטים מוכנים מראש (שאני עיצבתי ובהתאמה מדויקת למותג), הכנסת טקסטים משלכם, עזרה בבלוקים מוכנים מראש, הכנסת תמונות וסרטונים מיוטיוב (!), הגדרת דד ליין להצעה, חתימה דיגיטלית ועוד עולם שלם של אפשרויות הכל פשוט ונוח כל כך.

ואם כל זה לא מספיק מדהים אתכם, אז שירות הלקוח שלהם מוסיף לי על ההרגשה הטובה. קיימת אפשרות להתחיל בצ'ט עם בן אדם (אמיתי) שמטפל בבעיה.
שירות הלקוחות מיידע אתכם על הסטטוס של התקלה והפתרון, תמיד בחיוך וירטואלי מורגש היטב 🙂

עשיתי צילומי מסך מתוך התוכנה לפיצ׳רים מעולים שעוזרים לי מאוד:

אתם מקבלים אומדן לאחוזי האישור של ההצעות:

איפה ההצעה עומדת? על כל שורת הצעה תראו: ״פורסמה״ (זה אומר נשלחה ללקוח), ״אושרה״, ״נפתחה״
או אופציות שלא מופיעות כאן כרגע כמו: ״טיוטה״ להצעות שעוד לא נשלחו ו״סירוב״ להצעה שלא נחתמה.

כאן תוכלו לראות אם וכמה פעמים הלקוח פתח את ההצעה וכמה דק׳ השקיע בלקרוא אותה:

 

ומה עם המחיר?

תוכלו לשלם 8$ לחודש בודד או לשנה שלמה סכום של 5$ לחודש.

אני מאמינה שדברים טובים חולקים עם אחרים, תוכלו להרשם לניסיון בתוכנה בדולר אחד לתקופה הראשונה כאן בלינק. או לשמור לכם אותו לאחר כך.
אני עובדת עם פרוספרו כבר מעל 3 שנים וההמלצה שלי מכל הלב.

אם הכתבה הזו עזרה לכם היא יכולה לעזור לאחרים, שתפו איתם  ❤️

הכתבה עניינה אתכם? שתפו אותי בתגובות!

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: