מה זה בכלל אסטרטגיה ויזואלית?

אסטרטגיה ויזואלית

מה כוחה של אסטרטגיה ויזואלית? איך בונים אותה ואיך היא יכולה לעזור לנו?

עוד יום רגיל בסטודיו. תוך כדי שאני מעצבת אתר, אני חושבת על כמה אני מתגעגעת לימים שעשיתי פרויקטים סטודנטיאליים מלאי מעוף ויציאה מהקופסא. כבר הרבה זמן שיש לי רעיון בראש שרק מחכה לרגע המתאים כדי לפרוץ החוצה.

עבר זמן מאז שהרמתי פרויקט שריגש אותי.. ובאותו רגע החלטתי שהגיע הזמן! הוויז׳ן שלי היה לשלב שני עולמות גדולים, עיצוב גרפי וקונדיטוריה וליצור קינוח ממותג ומיוחד שיוצא מהקופסא.
הפרויקט הזה הוא דוגמא מצויינת להראות איך בעזרת אסטרטגיה ויזואלית הפכתי מאפה שמרים פשוט למאפה ממותג עם סיפור שלם מאחוריו. בפוסטים הבאים אציג את הסיפור המלא בתמונות 🙂

מרעיון ללוח השראה

כמעט כל מעצב יגיד לכם שלהכין לוח השראה זה אחד הדברים האהובים עליו! בין אם אתם בעלי עסק, בלוגרים או פשוט מאוהבים בעולמות הלייף סטייל (כמוני) תמצאו את ההשראה הכי גדולה בלוח כזה. מעבר לזה שהחיפוש אחר ההשראה לרעיון הוא כייפי, הוא הכרחי לתהליך בניית אסטרטגיה ויזואלית נכונה שבאמת תוכל בסופו של דבר ״להחזיק״ רעיון ולתת בסיס טוב לשיווק ולפרסום שלו.

אז ניגשתי לעבודה והכנתי לוח השראה עם פלטות צבעים, פונטים וצילומים שלא קשורים לעולם הקונדיטוריה שאהבתי. כשיוצרים לוח השראה חשוב מאוד להכניס אליו תמונות שלאו דווקא קשורות לעולם ממנו הרעיון בא. כך מגיעים לפתרונות היצירתיים והמיוחדים באמת.

לוח ההשראה שלי | תמונות בתוך לוח ההשראה: Pinterest

כשלוח ההשראה היה מוכן מולי ראיתי את הקונספט בבירור. בלוח ההשראה שלי הופיעו 2 תמונות של אותו אישה אחת על השניה ובמרכז התמונה העליונה קרע שחושף צד אחר שלה.

ואז הבנתי מה הקונספט יהיה: קינוח שיש לו אלטר אגו. בדמיוני ראיתי את הקינוח מצולם משתי זוויות, אחת מבחוץ עומד שלם ואחת מבפנים שחושפת עולם שלם שונה לגמרי, מתפרץ ומגרה.

התחלתי לעצב סקיצות כשבראש שלי המחשבה מה אם לקינוח היה אלטר אגו? מה אם הוא היה מתפרץ ממנו החוצה והופך אותו למשהו חדש לגמרי? כשאנחנו יוצרים אסטרטגיה ויזואלית אנחנו רוצים להיות כמה שיותר ברורים לגביה. מה הסיפור שיעמוד מאחורי הפרויקט? מה הערכים שלו ואיך העיצוב שניצור יתרום לסיפור הזה?

מלוח השראה לקונספט

הפרויקט הזה היה הרגע המושלם לעזוב את ההדמיות בפוטושופ וליצור משהו אמיתי! אז רצתי לדפוס (כמה התגעגעתי לריח המכונות והנייר!) והדפסתי 2 גלויות- אחת כשהמאפה שלם ואחת כשהוא פתוח. הדבקתי את הראשונה על השניה והתחלתי לקרוע. פס אחרי פס לאט לאט נחשף החלק שרציתי שיראו.. והנה התוצאה לפניכם.

 

מקונספט לאסטרטגיה ויזואלית שמספרת סיפור

בשלב הזה פניתי לקונדיטורית שתוכל לתת לרעיון שלי חיים ונפגשנו כדי לראות אם היא יכולה לעמוד באתגר. סיפרתי לה על הרעיון שלי ועשינו סיעור מוחות משותף. בפגישות קריאייטיב מהסוג הזה יש קסם מיוחד.. כל אחד מעלה רעיון וכששני מוחות מתחברים יחד יוצא משהו מופלא. היא אמרה שהיא אוהבת עוגות שמרים ואני חיפשתי דרך לשלב את מוטיב הקינוח המתפרץ וכך לאט לאט נבנה הרעיון המלהיב של מאפים בטעמי קינוחים. חשבנו ובחרנו 6 קינוחים מוכרים ואהובים. כמובן שלא וויתרתי על קרם ברולה הקינוח האהוב עליי 🙂

רציתי שהפרסום ברשתות החברתיות יהיה שונה ובולט. לכל קינוח עיצבתי סיפור צבעוני ומעניין. חתכתי אותם באמצע והוספתי מילוי נוזל לתחושה של טעמים מתפרצים, לא רק בפה אלא גם ביצירת הצילום והעיצוב שמשלים אותו:

כשבונים אסטרטגיה ויזואלית כל פרט חשוב. ההחלטות הקטנות הופכות ״סתם מוצר״ ל ״מוצר ממותג״, או ״רק יפה״ ל-״יפה עם קונספט״.
כל ההחלטות חשובות: איפה ישב הבייגלה, כמה קרם יצא מהמאפה, זווית הצילום שנבחר… כל אחד שרכש מארז קיבל גלויות ממותגות שנארזו יחד עם הקינוחים.

בהפקות מהסוג הזה בהן המוצר הוא רק חלק אחד בפאזל, שיתוף הפעולה בין הצלם והמעצב הגרפי חשוב מאוד. כששרית הגיעה לצלם את המאפים ישבנו יחד מול לוח ההשראה שבניתי ושיתפתי אותה בחשיבה שהביאה לאסטרטגיה הויזואלית ובוויז׳ן שלי לעיצוב.
שיתוף פעולה נכון תמיד יכלול אסטרטגיה ויזואלית מולנו. כך נקל על בעלי המקצוע להבין את מה שנמצא אצלנו בראש ונקבל צילומים מדהימים שיתמכו בקונספט שבנינו ✨

תודה לשרית גופן על שנרתמה לפרויקט המיוחד הזה ועל צילומים מושלמים. אפתה: נועה עינת

חתימת מאמר

כתיבת תגובה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

אנחנו חיים בעידן של יופי, או יותר נכון יופי מדומה, ואם נדייק אפילו יותר– עידן הפילטרים והפריסטים. כל כך קל...

כשבניתי את המיתוג לאתר של ירדן הראל, הדבר היחיד שלא עיצבתי הוא ערוץ היוטיוב שלה. כשאני בונה שפה ויזואלית חשוב...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: