7 טעויות מיתוג שיעלו לכם כסף

Lush Branding

בעסקים ובחיים, הכי טוב שאני מקווה לו תמיד הוא ללמוד מטעויות. אז בואו נדלג על ההקדמות ונקפוץ ישר לטעויות המיתוג הגדולות ביותר. יצא לי לראות לא פעם ולא פעמיים טעות אחת לפחות מהרשימה הזו אצל עסקים שמגיעים אליי. אני חושבת שחשוב מאוד להעביר לכם את הידע כדי שתוכלו ללמוד מהטעויות האלו ולהימנע מהן.

 

טעות מיתוג #1: התפשרות על לוגו

שניה לפני שתשלפו את קלף התקציב, תנו לי להגיד שאני מבינה. כולנו היינו פעם בנקודת הפתיחה בה אין תקציב גדול. בנקודה זו מיתוג עשוי להיות הדבר האחרון שאתם רוצים להוציא עליו כסף (או זמן). אבל תאמינו לי כשאני אומרת לכם שיום אחד לא רחוק מהיום, תתחרטו שלא השקעתם בלוגו שלכם כמו שצריך.

אסביר למה- הלוגו שלכם הוא בדרך כלל הרושם הראשוני שיש למישהו על העסק. הרי לא תוכלו לעמוד מול כל לקוח פוטנציאלי ולהציג את עצמכם באופן אישי, נכון? לכן כשהלקוח הפוטנציאלי יפגוש את הלוגו שלכם הוא צריך להרגיש שהוא עומד מולכם. (או לפחות בנקודה הכי קרובה אליכם עד שהוא יפגוש אתכם או את המוצר שלכם).

הלוגו צריך לייצג את העסק מכל הבחינות. להיות בולט בדרכו, למשוך את תשומת הלב של הלקוח ולהיות ייחודי. ברגע שהרושם הראשוני נוצר, נוצרת גם ההחלטה האם להמשיך או לא. האם לעקוב/להתעניין/לקרוא/לרכוש/להתקשר וכו.. ברגע הזה הלקוח מחליט אם להמשיך ולחקור את העסק, אם הוא מעוניין מספיק ואם הוא מרגיש שמדובר בעסק שמקנה לו ביטחון לרכוש את המוצר או השירות שאותו עסק מציע. אם לא? תאבדו אותו לעסק אחר שנראה הרבה יותר טוב.

ובואו נדבר גם על Fiverr. אין מעצב גרפי שלא אמרו לו ״אבל בפייבר יש לוגואים שמתחילים ב-5$״
אתם מבינים שעבור סכום כזה לא תוכלו לקבל את אותה עבודה, נכון? עבור כמה דולרים אתם תקבלו לוגו שאינו ייחודי רק לכם. הלוגו לא יתאים לעסק שלכם ולא ישדר את הערכים שלכם. הוא יהיה לוגו גנרי שנוצר בלי מטרה ספציפית, ורוב הסיכויים שאם אתם אהבתם אותו עוד אלפי עסקים אחרים אהבו אותו ובסופו של דבר תחליפו אותו.

בנוסף, אתם תקבלו לוגו שקשה לקרוא. הוא יהיה בגודל קובץ שגוי או מפוקסל. אם תרצו להדפיס כרטיס ביקור לדוגמא לא תוכלו ותצטרכו לפנות לגרפיקאי שיבנה לכם את הלוגו שוב באיכות גבוהה.

בכל המקרים האלו לא תצליחו לעשות את הרושם הראשוני הטוב ביותר. וזה רגע שפשוט לא תוכלו להחזיר.

לוגו שלא קנו ב-Fiverr

טעות מיתוג מס #2: דעו מתי לעצור עם ה-DIY

טרנד ה-(DIY (do it yourself הוא מבורך בעיני. הידיעה שאפשר ללמוד היום לעשות כמעט הכל לבד (בהנחה שיש לכם כישרון בסיסי וזמן ללמידה) גורמת לנו לפעמים לרצות לעשות הכל. הסיבות ברורות: אנחנו רוצים לחסוך כסף ולא לשלם לבעלי מקצוע ולפעמים זה פשוט בגלל שאנחנו מאוד אוהבים ללמוד דברים חדשים.
למדתי 4 שנים תקשורת חזותית ולכן אני יכולה להסתדר לא רק עם העיצוב הגרפי של המותג שלי. אני גם כותבת את התוכן, מתחזקת את עמוד האינסטגרם, אני בונה את קונספט השיווק עבור הלקוחות שלי ולוקחת על עצמי הרבה. אבל אפילו לי יש מגבלות.
למשל- אני לא צלמת ולעיתים רחוקות מאוד אני מצלמת. אני יודעת בדיוק מה אני אוהבת ומה אני רוצה לעסק- אבל אני לא אדע לבצע עבודה מקצועית כמו צלם מקצועי.
מכיוון שאני שואפת למצויינות בעסק וחשוב לי שכך יראה המיתוג שלי, אני מעדיפה להסביר לצלם מקצועי מה הוויז׳ן שלי ולשלם לו עבור תמונות מקצועיות ואיכותיות.

תנו למישהו מקצועי לעזור לכם להוציא את הויז׳ן שלכם לפועל.

שימו לב אילו חלקים במיתוג שלכם אתם יכולים לקחת על עצמכם ועל אילו כדאי להעביר את המושכות לאיש מקצוע אחר. מעבר לעניין המקצועיות- אל תשכחו שאף אחד לא יכול לעשות את ה-כ-ל לבד. תמיד תוכלו למצוא בעל מקצוע שיעבוד עפ״י התקציב שיש לכם ויתאים את עצמו.

טעות מיתוג מס #3: ״אם להם זה מצליח בואו נעשה כמוהם״

בשנים האחרונות ראיתי יותר מידי עסקים שמנסים לחקות עסקים מתחרים. ההחלטה הזו פוגעת בערך הכי יסודי של מיתוג!
אחד האנשים הכי מעוררי השראה בשבילי, סטיב ג׳ובס, אמר פעם: ״אתם לא צריכים להסתכל על תחרות ולרצות לעשות יותר טוב. אתם צריכים להסתכל על תחרות ולרצות לעשות את זה אחרת״ אין מה לומר, הבנאדם היה גאון.
אז נכון, אתם עשויים להתפתות ולנסות לחקות את מה שהמתחרים עושים בתקווה שזה יביא לכם כמה מאותם עוקבים או לקוחות אליכם. אבל אל תעשו את זה! זו טעות גדולה.

זכרו שהעסק שלכם הוא ייחודי והמיתוג צריך לשקף זאת בכל נקודת מפגש עם הלקוח שלכם, בין אם הוא לקוח קיים ובין אם לקוח חדש. אם תראו כמו כולם לא תהיה ללקוח סיבה טובה מספיק לבחור בכם. וגם אם יבחר, הוא יכול בקלות לעבור לנסות מתחרים אחרים (שהרי עושים אותו דבר..) והופ, הפסדתם לקוח.

השונה בולט

טעות מיתוג 4#: יותר מדי פונטים

אני אוהבת פונטים מאוד! אני חושבת שאנחנו המעצבים כל כך אוהבים פונטים, שאנחנו אוספים אותם כאילו הם פריטים נדירים באוסף מיוחד. אנחנו קונים פונט מסוים, גם אם בחיים לא נשתמש בו, רק כי הוא חייב להיות חלק מהאוסף שלנו.

אך כאן צריך להיזהר. כל המעצבים יודעים שפונטים צריך לבחור בקפידה. שימוש בפונטים רבים מידי נראה פשוט לא מקצועי ויכול להפוך מיתוג טוב למיתוג בטעם רע.
כלל אצבע טוב הוא לבחור 2-3 פונטים נהדרים ולהיצמד אליהם. רק וודאו שהם עובדים מעולה יחד ותהיה להם ניגודיות טובה בכדי למשוך את הקוראים.

טיפוגרפיה (אומנות סידור הטקסט) היא חלק בלתי נפרד מעיצוב גרפי

טעות מיתוג 5#: שדרוג מיתוג בתקופות קצרות מידי

אני לא אומרת שלעולם אסור למתג מחדש את העסק. ישנם מקרים מסוימים שבהם יש צורך לבצע מיתוג מחדש. לדוגמא אם העסק משנה כיוון או נישה. שימו לב שהסיבה שבגללה אתם בוחרים לשנות את המיתוג טובה מספיק, אחרת הקהל שלכם יתבלבל. מעבר לזה, לכל מותג לוקח זמן להתפתח ולצמוח במלואו, כך שאם תעבירו אותו שינויי מיתוג לעיתים קרובות מדי, לא תתנו למותג שלכם את היכולת להתפתח ולהבין בדרך מה הכי טוב בשבילו.

אם בכל מקרה אתם מרגישים איזה דחף לשנות דברים במיתוג שלכם, תתחילו בקטן. עצבו מחדש את כרטיס הביקור שלכם או בצעו שינויים קלים בדף הבית באתר. יכול להיות שהשינויים האלה יגרמו לכם להתאהב במותג שלכם שוב בלי צורך לשנות הכל.

טעות מיתוג #6: מסרים לא אחידים

יש לא מעט חוויות מיתוג לא מוצלחות, וזאת מכיוון שקשה לנו להבין מי עומד מאחורי העסק, מה הוא מציע לנו ואיך זה יעזור לנו לחיות חיים קלים/טובים/יפים יותר. פעמים רבות בעלי עסקים חדשים שואבים השראה מבעלי עסקים מנוסים – מה שיכול להעיב על חווית המיתוג הייחודית שלהם ולגרום להם לשלוח מסרים סותרים ללקוחות. השקיעו זמן בלענות על שאלות בסיסיות אלו וצרו חזון משלכם עם מסר ברור:

  1. מי אתם?
  2. מה אתם מציעים?
  3. איך המוצר/שירות שלכם יעזור ללקוח?

הגיע הזמן להגדיר את המסרים שלכם. עסקים מצליחים מתבססים על חזון ברור שמעביר מסר ברור.

טעות מיתוג מס #7: חוסר עקביות

זו אחת הטעויות הגדולות ללא ספק. חוסר עקביות ככל הנראה יהרוג את העסק שלכם ואני לא דרמטית בעניין הזה. גם אם זה הדבר היחיד שתקחו איתכם מהכתבה הזו- אז עשיתי את שלי והעברתי את המרכיב העיקרי להצלחה במיתוג.

מדוע עקביות כה חשובה?
עקביות זה מה שהופך את המותג שלכם לשם. אני מדברת על עקביות חזותית אבל גם על עקביות בתוכן הכתוב. חשוב להכיר את העסק מבפנים ומבחוץ. וברגע שיש את הידע הזה, כל מה שתעשו, תאמרו או תיצרו צריך להתאים למותג שלכם.

אז איך לא תעשו את הטעויות האלה?

קחו החלטות שמבוססות על הגיון ומחשבה לעתיד העסק שלכם.
אל תעשו הכל בעצמכם. אם זה אומר להעסיק מעצב גרפי מומחה בפיתוח מותג, צלם ליצירת סטוק תמונות משלכם, מקדם ומנהל  רשתות חברתיות- עשו זאת. 

ההשקעה שתבצעו תשתלם לכם. יהיו לכם יותר לידים, יותר הכנסות ופחות לחץ. כך תוכלו לפנות לכם זמן לעשות את הדברים שאתם באמת מצטיינים בהם. מצאו את המסר שלכם ודבקו בו. זכרו שהמותג שלכם הוא סיפור ועליכם לספר אותו באופן אישי שיחבר את הקהל שלכם לעסק שלכם.

תנו למותג שלכם סיכוי לפרוח. אל תשנו את המיתוג לעיתים קרובות מידי. מתגו מחדש את העסק כשהוא כבר לא מייצג את לב העסק שלכם.

עכשיו, עם יד על הלב, האם ראיתם בכתבה טעויות שביצעתם במיתוג שלכם? כתבו לי עם איזו בעית מיתוג אתם מתמודדים כרגע ואכתוב לכם כאן את הפיתרון.

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: