למה צריך דף מותג ואיך יוצרים אותו?

למה צריך דף מותג ואיך יוצרים אותו?

דף מותג הוא מסמך המכיל את כל רכיבי המותג שלכם – מהלוגו הראשי ועד פלטת הצבעים. יכול להיות שראיתם דפי מותג בפינטרסט ולא הבנתם למה צריך אותם או שאתם מעצבים שרוצים להכין דפי מותג ללקוחות שלכם ולא בטוחים מאיפה להתחיל..

נתחיל עם הסיבה שבגללה כדאי ליצור דף מותג.

דף מותג מראה ללקוח כל אלמנט של המותג הוויזואלי שלו. האלמנטים האלה יושבים במסמך מסודר אחד הכולל את פלטת הצבעים, הפונטים, האייקונים, הערכים וכל הזהות המיתוגית שיש למותג. הם חשובים מכיוון שהם עוזרים להעביר ערכים, תכונות ואישיות של מותג שלם במבט אחד.

אתן דוגמא מהשטח מתי דף מותג יכו לעזור: כאשר אני כמעצבת מתכננת גרפיקה לאינסטגרם, לדפוס, לאתר או לכל צורך שיווקי של לקוח חדש, אני קודם כל מבקשת שישלח לי את כל החומרים הגרפים שיש לו. דרך חומרים אלו אני יכולה לקבל מושג על אופי המותג. במידה ואין לו דף מותג- הפרשנות שלי לחומרים הגרפיים תהיה אישית. לא בטוח שאבין את כוונת המותג כפי שרצה המעצב. אך אם היה לי דף מותג שמאגד את כל מה שאני צריכה לדעת על המותג לפני שאני מעצבת עבורו, הייתי מעצבת חומר שיווקי הרבה יותר נכון ומדויק.

אך זו לא הסיבה היחידה שבגללה דף המותג חשוב. חשבו מה קורה אם אתם רוצים לחזור למעצב שבנה לכם את המותג אך הוא אינו פנוי כרגע לעבודה חדשה? או מה קורה אם אתם המעצבים ולקוח שלכם מבקש להתחיל איתכם פרויקט חדש, אך אתם עמוסים ולא יכולים לקבל אותו?

יהיה עליכם להפנות אותם למעצב אחר. אם הכנתם עבורם דף מותג, המעצב החדש שלהם יוכל להשתמש בזה בכדי להרחיב את המיתוג שלהם מבלי להרוס את כל העבודה הקשה שהשקעתם מלכתחילה כדי לגרום למותג להראות מדהים.

 

דף המותג שעיצבתי לירדן הראל בתהליך המיתוג מחדש שעשינו.

לקוחות נהנים מדפי המותג מכיוון שהם יכולים למצוא בקלות את קודי הצבעים ושמות הגופנים שלהם, את סטייל המותג שלהם ואת הצורות הנכונות של הלוגו מבלי להרוס אותו.

האם הייתם לקוחות מאושרים אם הייתם מסיימים פרויקט מיתוג בלי לדעת באילו צבעים ובאילו פונטים השתמשו במותג שלכם? האם הייתם רוצים לדעת באילו חומרים תצטרכו להשתמש כדי ליצור חומרי מיתוג נוספים בעתיד? כמובן.

הרבה לקוחות שואלים אותי מה ההבדל בין ספר מותג לדף מותג, ואיך יודעים מה מהם העסק שלהם צריך?

ספר מותג (או בשמו המקצועי style guide ) שונה לחלוטין מדף המותג.
ספרי מותג כוללים הוראות כיצד להשתמש באלמנטים של המותג שלכם, כגון כמה ריווח צריך להיות בלוגו ומסביבו, באילו רקעים מותר להשתמש ללוגו ובאילו לא ועוד.. ספרי מותג יכולים להיות די מורכבים, אך דפי מותג הם לוחות פשוטים הכוללים רק אלמנטים של המותג שלכם – לא הוראות כיצד ואיפה להשתמש בהם.

הנה רשימה מפורטת של כל מה שאני כוללת בדפי המותג ללקוחות שלי:

  1. לוגו ראשי
    הלוגו הראשי הוא החלק הבסיסי. משמש בכל מקום כמעט כמו האתר של הלקוח, הניירת המשרדית שלו, פוסטים, תמונות פרופיל וכ״ו… תוכלו לקרוא עוד על לוגו גם כאן.
  2. וריאציות נוספות ללוגו
    אלו גרסאות אחרות של הלוגו הראשי, עם הבדל קל. זו יכולה להיות גרסה אנכית, יכולה להיות צורה מסביב, זו יכולה להיות אופציה של צבע אחר ללוגו ועוד..
    טיפ – כדאי להציע ללקוחות שלכם וריאציה נוספת ללוגו. אתם אף פעם לא יודעים מתי הם עשויים לחשוב על שינוי דברים והדבר האחרון שתרצו (וגם הלקוחות שלכם) זה לראות את הלוגו המושלם שבניתם הופך למשהו אחר, בלי פורפורציות ובלי קשר למותג השלם. לקוחות לא רוצים מותג בסיסי – הם רוצים מותג מגובש אך עדיין מעניין, ואת אנו משיגים בעזרת וריאציה נוספת ללוגו שלהם.
  3. סימני משנה- Sub marks
    סימן משנה הוא אלמנט נוסף שנגזר מהלוגו הראשי. הוא בדרך כלל קטן יותר מהלוגו הראשי.
    סימני משנה מועילים במיוחד למותגים עם שמות עסקיים ארוכים מכיוון שהם מספקים אלטרנטיבה פשוטה ללוגו הראשי שלהם. סימני משנה נראים נהדר גם בתור חותמות בצידי תמונות שמפרסם המותג ומקשרים את השפה העיצובית למותג גם בלי להראות את כל הלוגו.
  4. פלטת צבעים ראשית
    אני יוצרת פלטת צבעים ראשית שמורכבת מ 3-5 צבעים. צבעים אלה מחזקים את 'הווייב' של המותג. בדף המותג של הלקוחות שלי אני דואגת לכלול גם את הקוד לכל צבע. (בעזרת קוד צבע הבנוי מאותיות ומספרים המעצב יודע באיזה צבע מדובר)
  5. פלטת צבעים משנית
    קבוצה של צבעים נוספים המחמיאים ומשתלבים בצורה הרמונית עם פלטת הצבעים הראשית. ניתן להשתמש בצבעים אלה בגרפיקה של פוסטים בבלוג, בפוסטים ברשתות החברתיות ובגרפיקה של מותגים אחרים כדי לגוון אך עדיין להשאר בשפת המותג.
  6. פטרנים (Patterns), טקסטורות ואייקונים
    לא לכל מותג יש את הסקשן הזה. אך במידה וזה קיים חשוב שיופיע בדף המותג שלכם. פטרנים וטקסטורות הם דרך נחמדה להוסיף אסתטיקה. לדוגמא, מותגים יכולים לחזק את אווירת המותג שלהם בעזרת הדפסים של טקסטורות או פטרנים מיוחדים הקשורים לווייב של המותג. פטרנים וטקסטורות משמשים בדרך כלל בדפוס, בעיצובים במדיה החברתית ועיצובי PDF. אייקונים משתלבים בדר״כ באתרים.
  7. פונטים
    יש לבחור פונטים בזהירות רבה בעת יצירת זהות חזותית עבור הלקוח. בדיוק כמו פלטת צבעים, פונטים יכולים להרים או להוריד את האווירה המותגית שאתם מנסים לבנות.
    גופני כתב יד (Script) משמשים לרוב למותגים נשיים, ואילו פונטים מסוג סאנס סריף(sans serif) יכולים לשמש למותגים מודרניים. גם כאן יש יוצאים מן הכלל כמובן. לא משנה מה הפונט, הקפידו לכלול את כל שמות הפונטים בדף המותג של הלקוח.

ישנם עוד סקשנים שאפשר להוסיף לדף המותג והם תלויים במותג עצמו ובתהליך היצירה והעיצוב שהוביל אליו. לדוגמא, תמונות שנתנו השראה ליצירת הלוגו יכולות להיות תוספת ערך טובה לדף.
זהו חברים, זה הבסיס אותו צריך לדעת לפני שמבקשים או יוצרים דף מותג, ולמה חשוב מאוד שיהיה לנו אותו.
דף מותג מכיל את ליבת זהות המותג ומנחה כל החלטה ויזואלית שתקבלו.

האם הכתבה עזרה לכם להבין מהו דף מותג? ואם אתם מעצבים, מה החלק האהוב עליכם ביצירת דף המותג? השאירו תגובה וספרו לי!

חתימת מאמר

כתיבת תגובה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

כשבניתי את המיתוג לאתר של ירדן הראל, הדבר היחיד שלא עיצבתי הוא ערוץ היוטיוב שלה. כשאני בונה שפה ויזואלית חשוב...

מה מעורר השראה? בטוח שאלתם את עצמכם לא מעט פעמים. מכירים את זה שבאמצע המקלחת צץ רעיון אדיר או פתרון...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: