אסטרטגיה ויזואלית לירדן הראל

רעות אג'ג' וירדן הראל

לפני שאספר לכם הכל על יצירת אסטרטגיה הויזואלית לירדן הראל תנו לי להתחיל בלספר לכם איך בכלל הכרנו.

את ירדן הכרתי באינסטגרם.
השעה היתה 22:00 ואני זוכרת שהייתי צריכה הפסקה קטנה מהעבודה. נכנסתי לאינסטוש לקבל השראה מהעמודים האהובים עליי ותוך כדי נתקלתי בכתבה שירדן פרסמה. נכנסתי לדף שלה לקרוא והדבר הראשון שקפץ לי לעיניים היה הלוגו שלה. הוא עיצבן אותי כל כך שהחלטתי באותה השניה לשלוח לה הודעה ולהגיד לה מה אני חושבת. השאר היסטוריה 🙂

הכל התחיל בפגישה

נפגשנו בבית קפה נחמד בתל אביב והחיבור היה מיידי. האמת שאי אפשר שלא להתחבר לירדן, היא פשוט אישיות כובשת. דיברנו על הלוגו, על הבלוג המצליח שלה שהוא כבר אתר שלם עם תוכן מכל עולמות הלייף סטייל, על השפה העיצובית וסיפרתי לירדן איך אני רואה את המותג ״ירדן הראל״ בשנים הקרובות מבחינה ויזואלית.
בסוף הפגישה כבר היה לנו דף מלא ברעיונות וכל מה שנשאר היה לצאת לדרך!

כמה דקות אחרי ירד גשם מטורף

עיצוב הלוגו

הלוגו הקודם של ירדן נרכש בכמה דולרים ב-Fiverr. כמו בכל תחום בחיים גם בעיצוב גרפי ניתן לרכוש מוצר זול. בפוסט נפרד אני אכתוב בהרחבה על נושא התימחור ואיך זה שניתן למצוא לוגו במחיר 2,000 ₪ ובלחיצת כפתור גם לוגו במחיר של $ אחד. אבל כרגע חשוב לי להדגיש שלדעתי אין נכון ולא נכון, תקציב הוא עניין של סדר עדיפויות ואופי העסק. היו לי לקוחות שהמלצתי להם לגשת לאחת מהאופציות האלו לביצוע הלוגו כי זה התאים לסדרי העדיפויות בעסק ולצורך שלהם באותו רגע. אצל ירדן הלוגו כלל אייקון של מצלמה, השם שלה וסלוגן. היה חשוב לה שתחום הצילום, שהוא חלק בלתי נפרד מחייה יהיה מוצג בלוגו.

 

ירדן מאוד מוכשרת, היא מדגמנת, מצלמת, כותבת, מנחה תוכנית בוקר, פרזנטורית של מותגים מובילים ועוד… אבל מבין הכשרונות הרבים שלה, גם לי לא היה ספק שהצילום הוא זה שצריך להיות חלק מהלוגו. כשהסתכלתי על הלוגו הישן ראיתי את הברור מאליו- אייקון של מצלמה וטקסט מעליו.

רציתי לשדרג את הלוגו ושישדר בדיוק את מי שהיא. יפהפיה ועדינה, עם כריזמה מטורפת. היה לי ברור שהלוגו חייב להיות נקי ועדין שחור ולבן, שירגיש אישי- כמו חתימת איכות שלה. את המצלמה רציתי להראות בצורה מעודנת ומרומזת, לא חייבים להבין ישר שמדובר במצלמה.
את הפונטים בחרתי בקפידה ובסופו של דבר החלטתי לרכוש פונט של מעצב עולמי מוכר שילווה את כל השפה של ירדן מהלוגו ועד האתר השלם.
אחרי כמה סקיצות ירדן בחרה את הלוגו החדש שלה:

 

דף מותג

בניתי את דף המותג עם הפונטים החדשים שמרכיבים את הלוגו, קצת תמונות אווירה שעלו באתר, פלטה צבעונית חדשה אותה דגמתי מהתמונות, אלמנטים גרפיים לשימוש עתידי, טקסטורות שיכולות להשתלב בעיצובים ואייקונים בשפה הגרפית החדשה.

איפיון ועיצוב אתר

באתר של ירדן יש המווווון תוכן והוא נמצא תחת קטגוריות שונות ומגוונות. אחת מהבעיות הבולטות שנתקלתי בהן באתר
היא ריבוי הקטגוריות- לא היה ברור איזה כתבות נמצאות באילו קטגוריות, השמות שלהן לא היו ברורים, חלקן הופיעו באנגלית וחלקן בעברית, לא היתה אחידות ולא היה אפשר לדעת באיזו קטגוריה תעלה הכתבה הבאה.
באתר החדש איחדתי חלק מהקטגוריות כדי להקל על הניווט באתר, כפתור החיפוש עלה לתפריט, הלוגו קיבל מקום מרכזי שנותן לו עוצמה וכפתורי הרשתות החברתיות ירדו לתחתית האתר.

 

 

בעיה נוספת שרציתי לטפל בה הייתה ריבוי הכתבות מאותו מדור בדף הבית. כדי להרגיל את הגולשים למדורים שיש באתר בחרתי להציג רק את הכתבה האחרונה מכל מדור ב-6 קוביות קבועות. אתן כדוגמא כתבה שעלתה בתוך מדור אופנה.
באתר הישן הכותרת נמצאת מתחת לתמונה, לא ברור באיזה מדור באתר מתפרסמת הכתבה והכפתור רחוק מידי משאר האלמנטים. (ראו דוגמא בתמונה מימין)
באתר החדש שם המדור אליו קשורה הכתבה מוצג בגדול בכותרת, בתחתית התמונה ניתן לראות את השלבים שעברנו באתר עד שהגענו לכתבה הספציפית הזו- אופנה>הפקות אופנה>תאריך עליית הכתבה,  כותרת הכתבה מודגשת והכפתור למעבר לכתבה חותם את הבלוק. הכל ממורכז ובאותה שפה עיצובית. (ראו דוגמא בתמונה משמאל)

 

 

זו היתה סקירה ממש על קצה המזלג, על התהליך שעשיתי בבניית האסטרטגיה הויזואלית והמיתוג לירדן מהלוגו והשפה העיצובית עד לאיפיון האתר ועיצובו.
רוצים לקרוא עוד על המיתוג של ירדן? לחצו כאן למעבר לכתבה על עיצוב ערוץ היוטיוב שלה.
צפו בסרטון שלי עם ירדן מתהליך בניית האסטרטגיה הויזואלית.

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: