שפת מותג כחלק מיצירת האסטרטגיה הויזואלית

שפת מותג כחלק מיצירת האסטרטגיה הויזואלית

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על עיצוב לוגו, שהוא השלב ההכרחי הבסיסי אם רוצים עסק ממותג. בפוסט הזה אדבר על יצירת שפת המותג כחלק מיצירת האסטרטגיה הויזואלית.
השלב הזה הוא האהוב עליי מכיוון שהוא מלא בהשראה ויוצר למותג אופי ויזואלי שלם.

 

MOOD BOARD או לוח השראה

נקרא גם לוח אווירה או לוח השראה. הוא כולל חיפוש מעמיק של תמונות מעולם התוכן של העסק, איסוף השראות כמו בדים, טקסטורות, פטרנים (Patterns) וכל דבר שמרגיש לנו שיכול להיות השראה לעסק. ההשראה שאנו אוספים יכולה להיות קשורה לאופי העסק והערכים שלו וגם למוצרים, שירותים או חיצוניות העסק (במידה ומדובר במקום פיזי כמו חנות). כל מעצב בונה את לוח ההשראה בצורה שנוחה לו. יש כאלו שמעדיפים לבנות אותו על הקיר בסטודיו, יש כאלה שמעדיפים בפוטושופ במחשב ויש כאלה שמשלבים הכל יחד. אין דרך אחת נכונה ולפעמים זה גם תלוי באיזה סוג עסק מדובר. כל דרך שנוחה למעצב ועוזרת לו לאסוף השראה.

 

פלטת צבעים

פלטת הצבעים היא בעצם בחירת הצבעים שישתלבו בשיווק המותג. היא צריכה להיות מורכבת מצבעים שמשלימים אחד את השני בצורה הרמונית ונעימה לעין. לכל צבע יש קוד משלו אותו המעצב יעתיק במדוייק כשהוא מעצב ויז׳ואל כלשהו לעסק. אותם צבעים שחוזרים על עצמם נותנים אחידות למותג.
צבעים קשורים גם לרגשות שלנו כלפי המותג. כבר הוכח שאדום וצהוב הם צבעים שמעוררים תיאבון, כחול הוא מרגיע וכן הלאה.. לכן נוודא שאנו בוחרים את פלטת הצבעים המתאימה לערכי העסק.
את הפלטת נהוג לדגום מלוח ההשראה שיצרנו.

shutterstock_1223620138 (1)

פלטת צבעים למותג בתחום עיצוב פנים

בחירת פונטים

את הפונטים המעצב בדר״כ מושך מהלוגו, מכיוון שחשוב שתהיה אחידות פונטים במותג. במידה והפונט של הלוגו לא קריא לטקסט רץ (טקסט ארוך של פסקה), המעצב יבחר פונט שמשתלב נכון עם הפונט של הלוגו.

עיצוב אייקונים

לא לכל מותג נעצב אייקונים אישיים. בדר״כ נעצב אותם כשמדובר במותג שצריך שפה ויזואלית רחבה כמו באתר, במוצרים שונים בעסק שצריכים להיות ממותגים וכ״ו… כשמעצבים אייקונים צריך לדאוג לכמה דברים בסיסיים אותם נבחר בהתאם למיתוג הכולל כמו: עובי הקו, האם האייקון יהיה מלא או ריק, האם תהיה נגיעה של צבע ועוד…

אייקונים
אייקונים מדברים גם בלי מילים | Photo by Balazs ketyi on Unsplash

אלמנטים גרפיים משלימים

אלמנטים גרפיים הם וקטורים (תמונות שבנויות מנקודות צבע ולא מפיקסלים בדומה לתמונות מצולמות) שנשתמש בהם בשפה הויזואלית של המותג בשיווק. בדיוק כמו בפלטת הצבעים, גם האלמנטים האלו ישמשו בפוסטים, קאברים, ניוזלטרים, תגים מודפסים ובכל פרסום מעוצב של המותג. חבילת האלמנטים הגרפיים עוזרת מאוד לבעל העסק להמשיך עם השפה האחידה גם אם החליף מעצב מסיבה מסוימת.

דוגמא לסט וקטורים

לסיכום,

בנייה של שפת מותג היא תהליך מורכב שדרושה מיומנות כדי להוביל אותו ליצירת אסטרטגיה ויזואלית שלמה. התוצאה צריכה להשתלב בהרמוניה שתבנה את המותג בתודעת הלקוחות העתידיים או הנוכחיים של העסק.
בסופו של התהליך נהוג להעביר ללקוח מן סיכום על דף אחד מסודר, בו רואים ויזואלית את חלקי המותג שנקרא ״דף מותג״. תוכלו לקרוא על מהו דף מותג ואיך יוצרים אותו כאן.

חתימת מאמר

כתיבת תגובה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

כשבניתי את המיתוג לאתר של ירדן הראל, הדבר היחיד שלא עיצבתי הוא ערוץ היוטיוב שלה. כשאני בונה שפה ויזואלית חשוב...

מה מעורר השראה? בטוח שאלתם את עצמכם לא מעט פעמים. מכירים את זה שבאמצע המקלחת צץ רעיון אדיר או פתרון...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: