גיבוי בענן בצורה בטוחה

גיבוי בענן בצורה בטוחה

כבר חודשיים אני מנסה להעביר את החומרים שלי לענן. אני חושבת שבדקתי את כל העננים שיש בשמיים של האינטרנט ואז התבלבלתי מעומס המידע, כיאה לאחת כמוני שחייבת לקרוא כל כתבה וכל מאמר. כדי לעזור לכם, כי זו מהות הבלוג הזה והמטרה הכי נעלה שיש לי בעסק, אני אפרט את התהליך ואולי אקל על כמה מכם שחוששים מהמעבר לענן.  חשוב שתדעו שהפוסט לא ממומן. אלו רק המלצות בעקבות החיפושים שלי אחרי ניהול קבצים בצורה נוחה יותר 🙂

נתחיל מההתחלה.. למה כדאי שהחומרים ישבו בענן? 

  • פחות עומס על המחשב שלכם- זה די ברור, פחות קבצים על המחשב, פחות עומס. 
  • שקט נפשי- בהתחלה הייתי לגמרי בקבוצה של אלו שמפחדים מעננים. המחשבה שהחומרים הגרפים שיצרתי מסתובבים להם שם בשמי האינטרנט גרמה לי לשמור הכל על המחשב שלי. אחרי הרבה מחשבה ואחרי שהמחשב שלי התחיל לקרוס תחת העומס, החלטתי שאני מקשיבה לקבוצה השניה. אחרי שחקרתי קצת את התחום הבנתי שזה שהקבצים שלי בענן נותן לי שקט נפשי והלכתי על זה בגדול. 
  • גישה נוחה מכל מקוםבכל זמן– טוב נוכמעט בכל זמןהרי אם אין לכם חיבור לאינטרנט אז כמובן שהגישה לא תהיה אפשריתאבל למי אין חיבור לאינטרנט היום? 
  • זה בחינם! פתיחת חשבון ברוב המקומות של אחסון בענן היא בחינם. במקומות שבהם אני בדקתי נותנים בין 500 מגה עד 50 ג׳יגה (שזה המוןןןן) בחינם. מעוניינים ביותר? מעל זה תצטרכו כבר לשלם כמה שקלים.
    ולמרות זאת, יש לי כמה חברים שעדיין לא משתמשים באחסון בענן ומצאו את השקט הנפשי שלהם באחסון נייד (כונן קטן שהולך איתם לכל מקום). תכלס? אין פתרון אחד נכון. מה שהכי כדאי זה להיות מודעים לכל האופציות ולבחור את זו שהכי מתאימה לכם.

    איך אני חילקתי את החומרים שלי?

    • חומרים של לקוחות בהווה- על הענן. בטוחים ומוכנים לשימוש מכל מקום שאחליט לעבוד ממנו. הלקוח שלי צריך קובץ מסוים בדחיפות? החלטתי לעבוד בין פגישות מבית קפה? הכל תמיד זמין לי גם מהמחשב בהנייח וגם מהמחשב הנייד בלי לסחוב איתי שום דבר נוסף.
    • חומרים ישנים של לקוחות- על המחשב הנייח. את כל החומרים של הלקוחות אני תמיד שולחת להם בסיום הפרויקט ולכן שמירה של החומרים במחשב הנייח היא רק רשת ביטחון למקרה והם יצטרכו. אני שומרת את הקבצים למשך שנה ואז מוחקת לצמיתות כדי לפנות מקום לקבצים חדשים.
    • חומרים גרפים- על כונן נייד. קניתי כונן נייד קטן של 1 טרה. הוא הולך איתי לכל מקום ושם שמורות עשרות תיקיות של חומרים גרפים שרכשתי או הכנתי. במידה ושכחתי אותו בסטודיו ואני עובדת מבחוץ, יש לי גישה לכל החומרים האלה עם שם המשתמש והססמא באתרים אליהם אני מנויה. אז בסופו של דבר אני משתמשת בכולם וזה עובד לי מעולה.
יש גם אחסון כזה | Photo by Samuel Zeller on Unsplash

השלבים להעברה בטוחה של קבצים לענן: 

  1. עשו רשימה של הדברים שחשובים לכם בענן. (הרשימה שלי לדוגמא: שיהיה חינמי, שיכיל את כל החומר שאני צריכה כרגע, בעתיד מקסימום אחליף, לוודא שהוא בטוח לשימוש, לוודא שיש לו קוד שחזור במקרה של תקלות וכ״ו… ובדקו האם קיימים הדברים שחשובים לכם באחסונים המוכרים: Dropbox, Google Drive, למעצבים: Creative Cloude חבר המליץ לי על: https://mega.nz והוא ענה לי על כל הדרישות.
  2. בדקו את חיבור האינטרנט הביתי שלכם באחד מהלינקים שיש בגוגל. (לדוגמא:  https://fast.com/he/ ) שימו לב למהירות ההעלאה. אם היא לא מהירה עברו לחיבור מהיר שיאפשר לכם להעלות קבצים בצורה נוחה. מניסיון- ברגעי האמת זה יכול לחרפן אם האינטרנט נתקע או איטי מידי.
  3. בחרו את התיקיות שברצונכם להעלות וצאו לדרך. האחסון יצור תיקיה על המחשב שלכם והיא תקשר אתכם לקבצים שבענן. שימו לב- התיקיה הזו לא באמת יושבת על המחשב שלכם, היא התיקיה של הקבצים בענן ולכן אל תתבלבלו ותמחקו אותה.

לסיכום, אני משתמשת כרגע במגה, הוא נותן לי את כל הפרמטרים שחשובים לי ו-50 ג׳יגה בחינם ככה סתם. אחת לחודש אני עוברת על האחסון בענן שלי ומוודאת שאין שם תיקיות ישנות כדי לפנות מקום ללקוחות חדשים. אני כבר שנתיים מנויה לאחסון הזה ועדיין נהנית מחשבון חינמי ועובדת בצורה הנוחה ביותר. הממשק נוח וידידותי ואני תמיד יודעת מה הוא מעביר כרגע, כמה זמן זה יקח וכמה מקום נשאר לי באחסון עד שאצטרך לשדרג.

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: