איך מעוררים השראה?

איך מעוררים השראה?

מה מעורר השראה? בטוח שאלתם את עצמכם לא מעט פעמים.
מכירים את זה שבאמצע המקלחת צץ רעיון אדיר או פתרון לבעיה שמלווה אתכם כבר כמה זמן?

שרגע לפני השינה עולה באופן ספונטני רעיון יצירתי וחדשני?

כמה נעים זה כשלפתע אתם מרגישים שקיבלתם השראה.
הרגעים האלה לא קורים כל יום, אפילו לעיתים די נדירות ואנחנו קוראים להם רגעי השראה.

אבל האם השראה היא באמת כזו חמקמקה?

כשהגעתי לסטודיו החלטתי לקרוא קצת על מה שנראה לנו כל כך ספונטני ולא מתכונן. ההסבר המדעי – מסתבר שברגעים כאלה פעילים במיוחד שני אזורים במוח. אחד הוא האזור באונה הקדמית הימנית שאחראי על אינטגרציה בין פיסות מידע קיימות שלא קיים ביניהן קשר ישיר, והשני הוא מערכת השליטה בקשב, שמעבירה את תשומת הלב שלנו ממחשבות קודמות שהיו לנו ביחס לבעיה למחשבות חדשות בנושא.

בואו נפשט את זה קצת
אז בסה״כ מדובר בחיבור של פיסות מידע שכבר יש לנו בראש ולא קשורות אחת לשניה. הצורה החדשה שבה הן מתחברות יוצרת מחשבה שלא היתה לפני – והופ תובנה חדשה צצה לה. אני לגמרי הולכת לנסות ולגרום לעצמי להגיע למצב ההשראתי המיוחד הזה בכל רגע שאחפוץ ולא סתם פתאום כשמתחשק לו להגיע.

הנה כמה דרכים שלמדתי בעזרתן להכין את המוח למוד יצירתי, בדיוק המוד הנכון ליצירת רגעי השראה:

  1. ליצור אווירה מהנה שתכניס אתכם למצב רוח טוב.
  2. לתת למחשבות לנדוד (בדיוק כמו שקרה לי הבוקר בדרך לסטודיו).
  3. לצאת לטיול בטבע שזה בעצם לשלב את השניים הקודמים! גם מקום שעושה לכם טוב וגם פעילות שתאפשר למחשבות לנדוד.
  4. לכנס קבוצת חשיבה. כמה אנשים שווה כמה מחשבות שונות וכמה תובנות מעניינות.

 

אני מתה על רגעי השראה כאלה, הם נעימים לי בלב, בראש ובגוף. הייתי רוצה להגיע למצב שאני מצליחה להגיע אליהם במודע ובלי להיות מופתעת ברגע אחד מיוחד.
לכן אני הולכת לנסות את כל מה שרשמתי למעלה ומקווה שאצליח לשחרר את המיינד כדי להגיע לרגעים האלה בכל פעם שאבחר 🙂
תנו קצת רעיונות, ממה אתם מקבלים את ההשראה שלכם?

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: