בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של איפיון עסק.
מותג הוא לא רק פלטת צבעים, לוגו או סלוגן קליט,
מותג הוא מה שמייצג את סט הערכים וההבטחות שהעסק מבטיח ללקוחות שלו.
לכן לפני שמתחילים עיצוב צריך לבסס איפיון שיהיה הבסיס לכל העשייה היצירתית.
איפיון מקצועי הוא כמו מפה שמנחה כל החלטה הקשורה למיתוג, היכולת ליצור תדמית מותג מגובשת ועקבית, המבדלת את העסק ממתחריו.
יש הרבה סיבות מעולות להשקיע באיפיון – אבל הגדולה ביניהן היא שבלי האיפיון אתם כנראה תהיו עוד מותג שדומה לשאר. ובמקרה הטוב מותג יפה שדומה לשאר.
סיבות נוספות להשקעה באיפיון:
התאמה לערכים
הערכים והשליחות של המותג הם העקרונות המנחים שלו.
בעזרת איפיון נכון המותג מבטיח שהעיצוב משקף את הערכים של העסק שלו.
איפיון קהל יעד
אפיון מעמיק נותן לנו להבין מי קהל היעד שלנו, מה הצרכים והרצונות שלו
ההחלטות העיצוביות יתחשבו בקהל הזה תוך מחשבה על מה ימשוך אותו?
ככה נבנה לנו קהל לקוחות שמאמין בנו ובמוצר שלנו.
מבחן הזמן
המותג שלנו כאן ואנחנו רוצים שהוא יעמוד במבחן הזמן,
אפיון מעמיק הבנוי על ערכים ומהות המותג יוצר זהות נצחית ולא עוד טרנד חולף.
אחרי שדיברנו על חשיבותה האיפיון למותג שלנו, נבין איך זה בעצם קורה?
קבלו צ׳ק ליסט לכתיבת איפיון לבד:
- נכתוב מי הוא המותג שלנו, מה ההיסטוריה שלו, איך הוא נולד, הערכים שמובילים אותו, מי קהל היעד שלנו ומי המתחרים של המותג?
- ננתח את קהל היעד שלנו, מה הם הרצונות שלו, נקודות הכאב, השאיפות, הדמוגרפיה והפסיכוגרפיה. מידע זה ישמש אותנו בבחירות העיצוביות שלנו.
- נבין מה היא אישיות המותג שלנו, האם המותג מתוחכם, שובב, אמין או חדשני?
- ניצור מסר מותג משכנע שמעביר את הערכים של המותג בצורה ברורה ותמציתית.
- נכתוב סיפור מותג שמעביר רגש ומתחבר לצרכנים ברמה האישית. הסיפור הזה יעניק לעיצוב שלנו עומק ולמותג שלנו את ההבנה מה הערך המוסף שלו.
לאחר שהבנו מה הסיפור שלנו, מי הקהל ומה הערכים הבולטים של המותג שלנו, נוכל ליצור בריף עיצובי שמתאר את הכיוון הוויזואלי והמילולי. זה יעזור לנו להכין את עצמנו לשלב העיצוב או העבודה עם מעצבת גרפית.
קחו את הזמן כדי להבין את מהות המותג, הערכים והקהל שלכם, ותכינו את הבמה לעיצוב שבאמת לוכד את הלב והעין של הלקוח הפוטניציאלי.
ומה קורה אם אתם לא מצליחים לבד?
אם אתם מוצאים שקשה לכם לבטא במילים את התכנים לכתיבת האיפיון אני ממליצה לבחור סטודיו למיתוג שיעשה את זה עבורכם. סטודיו למיתוג יודע לבנות עבורכם אסטרטגיית מיתוג שהיא הרבה יותר מאיפיון ופותחת לכם עולם שלם עבור העסק שלכם. בתהליך כזה לומדים על העסק ומתחברים אליו באופן מיוחד ויוצא דופן בכל זווית אפשרית.
בתהליך מוצלח הסטודיו ישקף לכם את הדברים באופן שלבד לא תוכלו ויחד תוכלו ליצור זהות מותג חזקה, עוצמתית ובעלת ערכים בולטים וקהל לקוחות נאמן ולהיות בטוחים שאתם עושים את זה נכון.
לסיכום,
איפיון שבנוי נכון יהיה אבן הבסיס החשוב שינחה את המסע של המותג שלנו, ויהווה בסיס לזהות מותג עקבית, אותנטית ומשכנעת.
ואם אתם מעדיפים לפנות לבעלי מקצוע – פנו לסטודיו למיתוג ובקשו אסטרטגיה, אתם מיד תרגישו את הצעד הענק שעשיתם בדרך להצלחת המותג שלכם.