תארוז לי מותג

תארוז לי מותג

עצמאים יקרים, החיים שלנו מלאים באתגרים גם ללא הקורונה. ועכשיו, בימים ההזויים האלה נדרש מאיתנו להיות יצירתיים ולהגיב מהר אפילו יותר מבדרך כלל ממש כמו שאנחנו מצפים שיעשו עבורנו כשאנחנו מבקשים ״קפה לקחת״. בואו נארוז מותג To go ונבין מה נוכל לעשות כדי להגיב מהר בזמנים שאין ברירה.

בואו רגע נעצום עיניים, ננשום עמוק, נחייך לעצמנו (נשבעת שזה עוזר) ונאמין שיהיה טוב ממש בקרוב.
עכשיו בסטייט אוף מיינד קצת יותר אופטימי, לפני שנצלול לעצות שכתבתי לכם –

בואו נסדר קצת את ההגדרות ונבין מה ההבדל בין עסק/מותג/מיתוג:

עסק הוא גוף שמייצר הכנסות ומרוויח כסף. זו המטרה העיקרית והכי חשובה שלו.

מותג הוא ההשפעה הקולקטיבית או הרושם המתמשך מכל מה שרואים, שומעים וחווים על ידי לקוחות שבאים במגע עם חברה, המוצרים או השירותים שלה. המותג הוא סך כל ההתרשמויות שיש ללקוח מכל האינטרקציות שהיו לו איתו.  המותג קיים בתודעת הלקוחות שלכם בלבד.

מיתוג הוא ניהול השפעת המותג על הלקוח. הוא כולל את העיצוב הגרפי, התוכן וכו..

הנה כמה עצות שתוכלו לממש כבר עכשיו לטובת המותג שלכם ומיתוג העסק שלכם

עצה 1 : חדדו את ערכי המותג שלכם 

מכיוון שאנחנו אלו שמייצרים את המותג שלנו, אין חשוב יותר מלהקדיש כמה דקות ולחשוב מה גורם לכם להיות שונים בנוף העסקים הדומים לכם.
כתבו לכם- מה נקודות החוזק שלכם, התשוקות שלכם, המטרות שלכם, מה מייחד אתכם? כתבו מי אתם היום ומה הערכים שחשובים לכם? מה תרצו לחזק בעצמכם?

מידי פעם תמצאו את עצמכם חוזרים לדף הזה ומחדדים עוד קצת את מה שכתבתם ומזכירים לעצמכם את הערכים שחשובים לכם לשמור עליהם בניהול המותג שלכם.

חדדו את ערכי המותג שלכם

עצה 2 : גלו כיצד אחרים רואים אתכם

בקשו מאנשים שאתם סומכים על האובייקטיביות שלהם (בני הזוג, חברים, משפחה והכי חשוב- הלקוחות שלכם) לכתוב 4-5 מילים שהם היו משתמשים בהן כדי לתאר אתכם.

שאלו אותם מה החוזקות שלכם ומה הם מזהים כנקודות שכדאי לכם לשפר?

גשו לתשובות בגישה פתוחה ותזכרו שזו הזדמנות פז לשפר את עצמנו כבעלי המותג שלנו.

התשובות שלהם יעזרו לכם להבין אם אתם משדרים לסביבה את מה שהייתם רוצים לשדר.

גלו כיצד אחרים רואים אתכם

עצה 3: שימו לב לפרטים

לרובנו הימים הנוכחיים קצת יותר פנויים מהעבודה השוטפת. זה זמן מצויין לפנק את העסק שלכם בכמה ימים של תשומת לב מיוחדת שהוא לא קיבל עד עכשיו.. וודאו שכל נקודות התקשורת שלכם עם לקוחות תואמות את מסרי המותג שלכם.

תוכלו לרענן בעיצוב מחודש את חתימת המייל שלכם, טפסי הצעת המחיר, קאבר הפייסבוק, הביו של האינסטגרם וכל מסר מיתוגי אחר שהלקוח נחשף אליו כשהוא רואה אתכם.

זמן לחשוב ולהשקיע בפרטים

עצה 4: תהיו הרבה בדיגיטל- הוא חזק יותר מאי פעם

הנכסים הדיגטלים שלנו חזקים עכשיו יותר מתמיד!

יש לכם אתר? בידקו שהוא מדגיש את ההישגים שלכם. עברו על התוכן והעיצוב בדקו שהם עדיין מדברים בשפת המותג שלכם, הערכים שלכם ושהם נכונים לקהל היעד. אם יש לכם בלוג זה זמן נהדר לכתוב פוסט שיכול להקל על הלקוחות שלכם ברגע משבר כמו זה.
וכמובן- רשתות חברתיות. במהות הבסיסית שלהן הן נועדו לשתף את החוויות שלנו האחד עם השני. אך בהקשר של המותג שלנו- אנחנו כמובן נבחר ונדייק את מה שנשתף. שימו לב שאתם משתפים רק תוכן שקשור למותג שלכם. אם החלטתם להעלות פוסט אישי, בדקו האם הוא תורם לערכי המותג שרשמתם בסעיף הראשון.

זו הזדמנות נהדרת לשתף את העוקבים שלכם במאחורי הקלעים של המותג שלכם, בהנחות מיוחדות מותאמות למצב ועוד.. תנו ליצירתיות לפרוח 🙂

קדימה לדיגיטל

עצה 5: היו תמציתיים וברורים

אם ביום רגיל אנחנו מוקפים בטונות של מידע, אז בימים אלה אפילו יותר. תזכרו שהלקוח הבא שלכם צריך אתכם ממוקדים כדי להבין את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר.

עצה 6: תאמינו בכוחו של המותג שלכם.

אני יודעת, אתם בטח אומרים לעצמכם שזה לא הזמן לשיווק. אבל אני חושבת ששכחנו את הדבר החשוב ביותר בשיווק מוצלח. השיווק הכי טוב שנוכל לעשות עבור המותג שלנו, הוא לזרוע באדמה זרע קטן שיגדל ויבשיל לפרי מוכן לאכילה. ובלי מטאפורות- זה הזמן הכי נכון להיכנס לתודעה, להראות שאתם כאן ולא שוכחים לתת ערך לקהל שלכם. הם באופן טבעי יזכרו אתכם באופן חיובי וכשיגיע הרגע לרכוש את השירות שלכם הם יעשו זאת מרצון.

תאמינו במותג שלכם.

הקורונה פוגעת בעסק שלכם- אבל היא  לא פוגעת במותג שלכם. זכרו זאת. העניקו לו אהבה וחזקו אותו. כשהכל יהיה מאחורינו, הוא יחזיר לכם אהבה.

מאחלת לנו ימים של עשייה חיובית ומקווה שעזרתי לכם להיות קצת יותר אופטימיים ❤

חתימת מאמר

כתיבת תגובה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

כשבניתי את המיתוג לאתר של ירדן הראל, הדבר היחיד שלא עיצבתי הוא ערוץ היוטיוב שלה. כשאני בונה שפה ויזואלית חשוב...

מה מעורר השראה? בטוח שאלתם את עצמכם לא מעט פעמים. מכירים את זה שבאמצע המקלחת צץ רעיון אדיר או פתרון...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: