מה עוד אפשר להגיד על עיצוב לוגו שלא אמרו? האמת שהרבה. כמובן שיש שלבים בסיסיים בעיצוב גרפי ובפרט בעיצוב של לוגו, שמשותפים לכל המעצבים. אך מעבר להם יש את השלבים שכל מעצב מסגל לעצמו במהלך השנים בהתאם ליכולות שלו, לכיוון העיצובי שלו ולניסיון שלו. בפוסט הזה אסקור בקצרה את השלבים שלי לעיצוב לוגו מושלם.
הכל בעצם מתחיל בכם.
אחד מהאתגרים הכי קשים שעומדים בפני המעצב בתחילת תהליך בניית הלוגו, הוא ״להכנס״ לראש של הלקוח ולהבין מה הוא רואה כשהוא מדמיין את הלוגו שלו. אבל איך עושים את זה?
במהלך השנים פגשתי כל מיני סוגים של בעלי עסק. כאלו שיודעים מה הם רוצים, כאלו שחושבים שהם יודעים מה הם רוצים וגם כאלו שאין להם מושג מה הם רוצים. לכולם יש דבר אחד משותף- הצורך להביע את עצמם בצורה שהמעצב יבין ויוכל לתרגם את המילים שלהם לצורה וצבע. בדיוק בשביל זה קיים האיפיון.
האיפיון הוא אוסף של שאלות שהרכבתי בקפידה. הוא עוזר לי להכיר את הלקוח, את העסק שלו, למה הוא מתחבר ולמה פחות וליצור עבורו את הסקיצות הראשונות שהן הבסיס ללוגו העתידי שלו.
איפיון טוב זה איפיון שכותבים בו את כל מה שעולה לראש | Photo by Brad Neathery on Unsplash
סקצ׳ים
בשלב הבא אני לוקחת עיפרון ואת מחברת השרטוט שלי ומתחילה לרשום. אני רושמת ה-כ-ל, את כל מה שעולה לי לראש כשאני קוראת את האיפיון. אסוציאציות, איורים, אייקונים, מחשבות, אותיות, סימנים, צבעים…
זה שלב לא קל בעיקר בגלל שאני בנאדם פרפקציוניסט, אבל גיליתי שהרעיונות הכי טובים מגיעים דווקא כשמתחילים בחשיבה מופשטת יותר, כשלא מתאמצים בפרטים הקטנים ולא מנסים לייצר שלמות. דווקא מהקווים הלא סופיים ניתן לפעמים ליצור את הצורות הכי שלמות.
דף אחד- מלא רעיונות | Photo by David Travis on Unsplash
סקיצות לוגואים
הגיע הזמן לקחת את כל הרעיונות הראשוניים שעל הדף ולהפוך אותם ללוגואים. אני בוחרת את הסקצ׳ים הנכונים ועוברת למחשב. באילוסטרייטור (תוכנה ווקטורית שנועדה בין היתר, לבניית לוגואים) אני מייצרת מצגת סקיצות לוגואים. מכיוון שכל הסקיצות נשענות על דרישות הלקוח מהאיפיון, רוב הלקוחות מתחברים לאחת הסקיצות כבר מהסבב הראשון. גם אלו שנורא סקרנים ומבקשים לראות עוד סקיצות בדר״כ חוזרים לאחת מהסקיצות הראשונות.
זה רק אני והתפוח שלי | Photo by Carl Heyerdahl on Unsplash
ועכשיו תורכם
זה שלב של בדיקת הסקיצות, חשיבה משותפת, התלבטויות והחלטות. זה הרגע הכי מרגש עבורי. סוף סוף אתם צופים בייצוג ויזואלי של המילים שלכם. מהרעיון הזה שהיה רק בראש ללוגו בנוי היטב שמסוגל בקלות ״לסחוב״ על גבו עסק שלם. לפעמים הוא יהיה מורכב ולפעמים לא- אבל אם הוא בנוי נכון הוא לעולם לא יראה פשוט. קחו לדוגמא את אמזון- מסתתרים בו 2 מסרים. מצליחים לזהות אותם? ספרו לי בתגובות!
כך נראה הלוגו של אחת החברות המצליחות והריווחיות ביותר בעולם | Photo by Carl Heyerdahl on Unsplash