איך לבנות מותג ב-7 צעדים?

בניית מותג

אני תמיד אומרת שלא מעגלים פינות והפוסטים של x צעדים תמיד גרמו לי להרגיש בדיוק כך. אבל חשוב לפשט את התהליכים המורכבים לפחות ברמת ההסבר ולכן החלטתי להכין כתבה שתדבר על הצעדים הנכונים לבנייה והשקה של מותג.

תחשבו רגע על ההמבורגר הכי טוב בעיר (אפשר גם טבעוני) כל מרכיב חשוב, נכון? בלי המרכיבים הייחודיים האלו, הוא יהיה רק עוד המבורגר.

אז הטעם הייחודי שלו מגיע ממתכון סודי שרץ במשפחה מיוחדת ואנינת טעם. ונחשו מה? את המתכון הסודי הזה יש גם לכם! בדיוק כמו בהמבורגר, גם בעסק. שילוב המרכיבים האישיים שיש רק לכם הופך אתכם למותג שיש רק אחד ממנו. כל מה שאתם צריכים זה את האדם הנכון לעבודה שיקח את המרכיבים המשובחים האלו ויכין מהם מנה מושלמת.

לאלו מבניכם שמעדיפים את התקציר עיצבתי את התרשים הבא:

ולמי שרוצה להתעמק, הנה ההסברים המפורטים יותר על כל שלב:

1 | איפיון-  כל מה שאתם מחפשים כבר נמצא אצלכם. תהליך המיתוג מתחיל באיסוף מידע רלוונטי עליכם, על העסק שלכם, על השאיפות, הרצונות והערכים שלכם- אתם הבסיס של העסק, זה מה שהופך את העסק שלכם למיוחד.

2 | מחקר-  בודקים מי נגד מי בסקר שוק ויזואלי. נבדוק את שוק הצרכנים והמתחרים מתוך רצון לייצר למותג אישיות וערך מוסף. המותג יכול למכור מוצר זהה או לתת שירות דומה- בעזרת שאלות מדוייקות ומכוונות שנשאל אתכם נבין יחד מהם חוזקות המותג ונקבל כיוון ברור למסר אותו נרצה להעביר.

3 | מסר-  אנחנו בוחרים מעולמות השראה את כל מה שמזכיר לנו העסק שלנו. הוא יכול להתחבר לעולמות הטקסטיל והאופנה, הטבע הפורח הטבע האורבני, הקולינריה כמקורות השראה ולכל פונט, חומר, צליל ותמונה שמדברים עם החושים של הלקוחות שלכם. עכשיו יש לנו לוח השראה ואפשר לעבור לשלב שכולם חיכו לו!

4 | מיתוג-  זהו, בנינו בסיס מספיק חזק ונכון ועכשיו נבנה שפה יחודית. היא רק שלכם. שפה זו תכלול את שם המותג, הסלוגן, פונטים מתאימים, פלטת צבעים מוגדרים שילוו את השיווק של העסק, צורות, צלילים, אריזות וכל מאפיין חושי אחר שהוא חלק מחווית המותג.

5 | בקרת איכות-  שניה לפני שנשלח אליכם את המיתוג המוכן נעשה בדיקה שהכל יושב במקום. במידת הצורך אתייעץ עם אנשי השיווק והתוכן המעולים שאני עובדת איתם, אחזור לאיפיון ואבדוק שהערכים והמסר מועברים בעיצוב בצורה הטובה והנכונה ביותר.

6 | סקיצות-  זה השלב בו אתם נחשפים למיתוג בפעם הראשונה. אולי יהיו לכם כמה תיקונים, אך מכיוון שאתם חלק מהתהליך כמעט לאורך כל הדרך, לרוב אלו תיקונים קטנים ושיפצורים אחרונים. הקונספט כבר קיים והוא נכון בדיוק לכם. זה הזמן להיות גאים, וזה תמיד רגע כל כך מרגש 🙂

7 | משיקים!  אתם מקבלים ספר דיגיטלי ארוז בכל חווית המותג החדש שלכם ומוכן לספר עליו הכל. תוכלו להעזר בו עם בעלי המקצוע הבאים שתעבדו מולם בעסק: קופירייטרים, מקדמים, מנהלי רשתות חברתיות וכ״ו…   מה השלב הכי משמעותי בעינכם? ספרו לי בתגובות:

חתימת מאמר

שיתוף -

כתיבת תגובה:

כתבות נוספות שיעניינו אתכם

בעולם העסקים ישנה תחרות גדולה והעדפות הלקוחות משתנות בלי סוף, לכן חשוב להכיר בחשיבות הרבה של אסטרטגיית מיתוג. מותג הוא...

את מחפשת דרך מהנה ויעילה להשיג את המטרות העסקיות שלך? אתה מרגיש שהרעיונות שלך מבולגנים והולכים לאיבוד? אולי אתם פשוט רוצים...

שנתחיל לדבר על המותג שלכם?

השאירו פרטים ואחזור אליכם: