שפת מותג

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על עיצוב לוגו, הרי הוא השלב ההכרחי הבסיסי אם רוצים עסק ממותג. בפוסט הזה אדבר על יצירת שפת המותג. השלב הזה הוא האהוב עליי מכיוון שהוא מלא בהשראה ויוצר למותג אופי ויזואלי שלם.

MOOD BOARD

נקרא גם לוח אווירה או לוח השראה. הוא כולל חיפוש מעמיק של תמונות מעולם התוכן של העסק, איסוף השראות כמו בדים, טקסטורות, פטרנים (Patterns) וכל דבר שמרגיש לנו שיכול להיות השראה לעסק. ההשראה שאנו אוספים יכולה להיות קשורה לאופי העסק והערכים שלו וגם למוצרים, שירותים או חיצוניות העסק (במידה ומדובר במקום פיזי כמו חנות). כל מעצב בונה את לוח ההשראה בצורה שנוחה לו. יש כאלו שמעדיפים לבנות אותו על הקיר בסטודיו, יש כאלה שמעדיפים בפוטושופ במחשב ויש כאלה שמשלבים הכל יחד. אין דרך אחת נכונה ולפעמים זה גם תלוי באיזה סוג עסק מדובר. כל דרך שנוחה למעצב ועוזרת לו לאסוף השראה.

לוחות השראה מיוחדים | Photo by Estee janssens on Unsplash

פלטת צבעים

פלטת הצבעים היא בעצם בחירת הצבעים שישתלבו בשיווק המותג. היא צריכה להיות מורכבת מצבעים שמשלימים אחד את השני בצורה הרמונית ונעימה לעין. לכל צבע יש קוד משלו אותו המעצב יעתיק במדוייק כשהוא מעצב ויז׳ואל כלשהו לעסק. אותם צבעים שחוזרים על עצמם נותנים אחידות למותג.
צבעים קשורים גם לרגשות שלנו כלפי המותג. כבר הוכח שאדום וצהוב הם צבעים שמעוררים תיאבון, כחול הוא מרגיע וכן הלאה.. לכן נוודא שאנו בוחרים את פלטת הצבעים המתאימה לערכי העסק.
את הפלטת נהוג לדגום מלוח ההשראה שיצרנו.

shutterstock_1223620138 (1)

פלטת צבעים למותג בתחום עיצוב פנים

בחירת פונטים

את הפונטים המעצב בדר״כ מושך מהלוגו, מכיוון שחשוב שתהיה אחידות פונטים במותג. במידה והפונט של הלוגו לא קריא לטקסט רץ (טקסט ארוך של פסקה), המעצב יבחר פונט שמשתלב נכון עם הפונט של הלוגו.

סוגי פונטים שדווקא לא משתלבים … 🙂

עיצוב אייקונים

לא לכל מותג נעצב אייקונים אישיים. בדר״כ נעצב אותם כשמדובר במותג שצריך שפה ויזואלית רחבה כמו באתר, במוצרים שונים בעסק שצריכים להיות ממותגים וכ״ו… כשמעצבים אייקונים צריך לדאוג לכמה דברים בסיסיים אותם נבחר בהתאם למיתוג הכולל כמו: עובי הקו, האם האייקון יהיה מלא או ריק, האם תהיה נגיעה של צבע ועוד…

balazs-ketyi-1231865-unsplash (1)

אייקונים מדברים גם בלי מילים | Photo by Balazs ketyi on Unsplash

אלמנטים גרפיים משלימים

אלמנטים גרפיים הם וקטורים (תמונות שבנויות מנקודות צבע ולא מפיקסלים בדומה לתמונות מצולמות) שנשתמש בהם בשפה הויזואלית של המותג בשיווק. בדיוק כמו בפלטת הצבעים, גם האלמנטים האלו ישמשו בפוסטים, קאברים, ניוזלטרים, תגים מודפסים ובכל פרסום מעוצב של המותג. חבילת האלמנטים הגרפיים עוזרת מאוד לבעל העסק להמשיך עם השפה האחידה גם אם החליף מעצב מסיבה מסוימת.

דוגמא לסט וקטורים

לסיכום,

בנייה של שפת מותג היא תהליך לא פשוט שדרושה מיומנות כדי להוביל אותו. התוצאה צריכה להשתלב יחד בהרמוניה שתבנה את המותג בתודעת הלקוחות העתידיים/הנוכחיים של העסק.
בסופו של התהליך נהוג להעביר ללקוח מן סיכום על דף אחד מסודר, בו רואים ויזואלית את חלקי המותג.
דוגמא לשפת המותג של ירדן הראל. תוכלו לקרוא על תהליך המיתוג השלם עם ירדן בפוסט נפרד בבלוג.

יש לכם שאלות? כתבו לי תגובה:
לשתף זה כיף:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
פוסטים נוספים שעלו:
Tags: No tags

שתפו מה אתם חושבים

Your email address will not be published. Required fields are marked *