על בוהו שיק ומיתוג ערוץ היוטיוב של ירדן הראל

על בוהו שיק ומיתוג ערוץ היוטיוב של ירדן הראל

כשבניתי את המיתוג השלם של ירדן, הדבר היחיד שלא מיתגתי בעצם הוא ערוץ היוטיוב. כשאני בונה שפה ויזואלית למותג מאוד חשוב לי לעצב כל פריט, גם באונליין וגם באופליין. ולכן ממש שמחתי כשהיא החליטה לתת לי לעצב גם אותו 🙂
יצירת מיתוג בשפה ויזואלית אחידה בכל הפלטפורמות של מותג הוא חיוני ומתבקש!

אז שוחחנו על הערוץ החדש והצעתי לירדן ליצור עבורו מראה בוהו שיק. אבל רגע, האתר של ירדן מעוצב בסגנון אלגנטי ומודרני ולא בוהו שיקי בכלל אז למה דווקא בוהו שיק?

לפני שנצלול לתשובות, מה זה בכלל בוהו שיק?

בוהו שיק הוא סגנון שהגיע מעולם האופנה עם השפעות בוהמייניות והיפיות, הוא משלב בתוכו חדש וישן ומאפשר אמירה ייחודית ואישית. הוא הופיע כבר בתחילת שנות ה90 ומאז חזר לסירוגין.

הבוהו שיק משתמש בפלטת צבעים חמה, צבעי אדמה, בז'ים, וקרמים. הוא משלב רכות וחומרים מהטבע ואנחנו רואים אותו בעולם האופנה, עיצוב הבית, ולאחרונה המון בנראות עמודים באינסטגרם.

אז למה בחרתי בסגנון בוהו שיק?

מותג הוא דבר שמשתנה, מתפתח ומשתדרג עם הזמן. אם זה עסק אז מדובר בשירותים ובמוצרים שלו ואם המותג הוא האדם עצמו-הפרסונה, אז ההתפתחות באה לידי ביטוי בסגנון שלו.  במקרה זה הפרסונה היא ירדן והבוהו שיק מתחבר מאוד עם האמירה הנוכחית שלה.  גם אני כמעצבת אוהבת להשתמש בו בעולמות הלייף סטייל, הוא טרנדי ובכל זאת שומר על ייחודיות ואמירה אישית.

אם ככה, למה החלטנו למתג רק את ערוץ היוטיוב בסגנון הבוהו שיק ולא את כל הפלטפורמות?

אתר הוא לא דבר שמשנים בכל חודש, וכשכן מחליטים לשנות זה דורש חשיבה אסטרטגית. במיוחד באתר כמו האתר של ירדן שמבוסס על תמונות והפקות אופנה. {קראו על תהליך המיתוג באתר של ירדן כאן} לכן אם למשל היינו מחליטות למתג את האתר מחדש בסגנון בוהו שיק, יתכן מאוד שלא כל התמונות הקיימות היו משתלבות בו בצורה מיטבית. זו הסיבה שמיתוג אתר צריך להיות אלגנטי, נקי, בלי פטרנים וטקסטורות, מבוסס על צבעים סולדים ונקיים, ופלטה נייטרלית.

ועכשיו מגיעה השאלה החשובה – החלטנו ללכת על סגנון עיצוב שונה ביוטיוב, איך בכל זאת נשמור על אחידות בשפת המיתוג בשאר הפלטפורמות?

השוני המהותי בין סגנונות עיצוב שונים כמו פופ-ארט, בוהו שיק, אלגנטי ועוד הוא האלמנטים שנשלב בעיצוב. זה בעצם הדבר הראשון שישתנה, במקביל לזה הדברים שיאחדו אותנו מבחינת שפת המותג הם:

פלטת צבעים

פונטים

הלוגו ומרכיביו

לא לכל מותג מתאים לבחור סגנונות עיצוב שונים לפלטפורמות שונות.
במקרה של ירדן זה התאים, כי מדובר במותג שמתבסס על פלטת צבעים חמה וטבעית שמחברת את העיצוב האלגנטי והקו הנקי באתר עם סגנון הבוהו שיק. פלטת הצבעים במקר ההזה היא החוט המקשר ולכן העיצוב נשאר המשכי והקו הויזואלי נראה אחיד.

עם זאת, לא לכל מותג זה מתאים. למשל, עסק קטן שמייצר אופנה והאופנה פונה אך ורק לאנשים שאוהבים וינטג', לא יהיה נכון להשתמש בסגנון רוקיסטי-פאנקי באף אחת מהפלטפורמות  כיוון שהמוצר צריך לפנות לקהל היעד הרלוונטי שמתחבר לוינטג', לסגנון הספציפי שלו ולפלטת הצבעים הרלוונטית אליו.

בינתיים נראה שהבוהו שיק כאן להשאר ואנחנו חוגגות אותו בעיצוב ערוץ היוטיוב והחיבור של החיים האישיים של ירדן שמאוד מזוהים עם סגנון הבוהו שיק שהיא מאוד אוהבת.

צפו בערוץ של ירדן
אשמח שתספרו לי בתגובות מה חשבתם על העיצוב של הערוץ?

הקליקו על התמונות להגדלה

לפני

ערוץ היוטיוב של ירדן לפני המיתוג

אחרי

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים שיהנו גם 🙂 :
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פוסטים נוספים שעלו:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *